رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق زنجان به رئیس سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرد

از ظرفیت اتاق برای توسعه پایه مالیاتی استفاده شود

رئیس اتاق زنجان در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس سازمان مالیاتی دغدغه‌های بخش خصوصی در زمینه مالیات را ذکر کرد.

06 تیر 1396
کد خبر : 8995
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق زنجان در نشست فعالان اقتصادی این استان با رئیس سازمان مالیاتی خواستار توسعه پایه‌های مالیاتی شد.

غلامحسین جمیلی در نشست با رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به بند ح ماده 11 قانون بهبود محیط کسب‌وکار گفت: سازمان امور مالیاتی می‌تواند در راستای توسعه پایه‌های مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید و نیز اجرای عادلانه در کشور از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی بهره ببرد.

 جمیلی گفت: باید حساب مؤدیان خوش‌حساب از اشخاصی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند جدا شود.

رئیس اتاق زنجان در ادامه خواستار اجرای واقعی طرح تکریم ارباب‌رجوع در این سازمان شد و تأکید کرد: وضعیت فعلی برخورد برخی از همکاران با فعالان اقتصادی مناسب شأن و شخصیت این افراد نبوده و نباید به‌عنوان متهم با مؤدی برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشنامه سال گذشته سازمان امور مالیاتی مبنی بر تفویض اختیار به مدیران استانی در خصوص تقسیط و بخشودگی جرائم، خواستار اجرای صحیح و کامل این بخشنامه شد.

درویش امیری، استاندار زنجان نیز اولویت دولت را حمایت همه‌جانبه از صنعتگران و تولیدکنندگان عنوان و تصریح کرد: در راستای سیاست‌های طرح رونق تولید کارگروه تسهیل و رفع موانع، 55 میلیارد تومان از جرائم سازمان تأمین اجتماعی، بانک‌ها و مالیاتی مورد بخشودگی قرار گرفتند که 32 میلیارد تومان از این رقم در حوزه مالیاتی استان زنجان بوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در پاسخ به مطالب مطرح‌شده در خصوص تبعیض نظام مالیاتی گفت: در حال حاضر تنها 7 درصد تولید ناخالص کشور به مالیات اختصاص دارد و این رقم تفاوت معناداری با کشورهای همسایه دارد لذا در افق برنامه ششم توسعه به دنبال آن هستیم تا سهم درآمد کشور از مالیات را به 11 درصد برسانیم البته این به معنای ایجاد چالش و فشار در وضعیت مؤدیان فعلی نخواهد بود.

سید کامل تقوی نژاد اعتماد به مردم و ایجاد سهولت در نظام پرداخت مالیات را منجر به افزایش 300 هزار مؤدی جدید مالیات دانست و گفت: از 77 نفر در کشور که سابقه هیچ‌گونه پرداخت مالیاتی را نداشته‌اند، 990 میلیارد تومان مالیات اخذ شد.

 وی از بازنگری در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده خبر داد و گفت: در اخذ مالیات این سازمان شریک مال مردم است لذا باید خوداظهاری مبنای کار باشد.

تقوی‌نژاد خواستار توجه و احترام گذاشتن به آراء هیات‌های حل اختلاف مالیاتی شد و تأکید کرد: باید علی‌الراس را حذف کنیم و به سمت خوداظهاری برویم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برخی از مشکلات را نقص قوانین و برخی را نشأت گرفته از رفتار سازمانی دانست و تأکید کرد: ما به اداره کل مالیاتی استان زنجان تفویض اختیار کردیم تا به فراخور وضعیت تولید در استان‌ها نسبت به بخشودگی 100 درصد جرائم مالیاتی و تقسیط 36 ماهه مالیات واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کند.

تقوی‌نژاد از حضور تیمی مرکب از مدیران این سازمان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: این تیم به مدت یک روز در استان مستقر می‌شود تا به مشکلات مالیاتی استان زنجان رسیدگی کند.

موضوعات :
در همین رابطه