رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

معاون وزیر تعاون اعلام کرد

۸۰ درصد جویندگان کار، فارغ‌التحصیل هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ۸۰ درصد جویندگان کار را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و برای ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد، باید از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کرد.

07 تیر 1396
کد خبر : 9001
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ۸۰ درصد جویندگان کار را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و برای ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد، باید از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کرد.

کارگاه تولید تجهیزات آزمایشگاهی مصالح ساختمانی. عکس: تسنیم، حسین زهره‌وند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است در شرایطی که ظرفیت اشتغال بخش تعاون چهار برابر صنایع است و ۸۰ درصد جویندگان کار را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد، باید از ظرفیت تعاونی‌ها برای ایجاد اشتغال به‌ویژه اشتغال پایدار استفاده کرد.

سید حمید کلانتری اظهار کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کشور تمرکز بر توانمندسازی آحاد جامعه و مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی است و بهترین ابزار تقویت حضور مردم، تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش تعاون چهار برابر صنایع است، افزود: هزینه ایجاد شغل برای هر نفر در بخش تعاون یک‌چهارم هزینه ایجاد شغل در صنایع بزرگ است، به همین دلیل توانمندسازی مردم از طریق تشکل‌های تعاونی موجب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون در ادامه افزایش درآمد و ارتقای کیفیت تعاونی‌ها را در توسعه صادرات آن‌ها مؤثر خواند و با اشاره به رشد تعاونی‌ها در دولت یازدهم افزود: در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۵ بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی در کشور تشکیل شده و تعاونی‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی ۴۵ درصد رشد داشته است.

کلانتری با اشاره به نقش مؤثر تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار، خاطرنشان کرد: سیاست دولت در سال‌های گذشته به سمت پایداری مشاغل و حفظ اشتغال موجود بوده و تلاش کرده در بخش تعاون با توانمندسازی بنگاه‌های تعاونی فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد کند.

به گفته وی توسعه پایدار موجب کاهش فقر و افزایش تولید و اشتغال می‌شود و این امر در قالب ساماندهی و مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد. چراکه واحدهای تعاونی برای رقابت با واحدهای بزرگ‌تر سرمایه‌های خود را با یکدیگر تجمیع می‌کنند لذا دولت باید در جهت تقویت تعاونی‌ها گام بردارد و از پتانسیل بنگاه‌های تعاونی در مردمی کردن اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کند.

در همین رابطه