رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد

امکان استرداد اضافه پرداخت مشتریان در پیش­‌خرید پژو ۲۰۰۸

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از امکان استرداد اضافه پرداختی ثبت‌نام کنندگان خودروی پژو ۲۰۰۸ خبر داد.

19 تیر 1396
کد خبر : 9159
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به ایجاد حاشیه در موضوع پیش‌فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ و دریافت ۶۰ میلیون تومان از متقاضیان گفت: برای این خودرو قیمت تعیین نشده و این ۶۰ میلیون تومان به‌عنوان ۵۰ درصد قیمت خودرو نبوده است. به‌هرحال در پیش‌فروش‌های یک‌ساله ، نوسانات نرخ ارز ، حامل‌های انرژی و مؤلفه‌های دیگر در قیمت نهایی مؤثر هستند.

سید محمود نوابی گفت: البته مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده که ثبت‌نام کنندگانی که در مراحل ابتدایی خودروی خود را دریافت می‌کنند قطعاً قیمت خودرو برایشان زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود و میزان اضافه‌ای که در پیش‌فروش پرداخت کرده‌اند در سود مشارکت آنها محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شده که ممکن است اعلام شود و اگر مصرف‌کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران‌خودرو بماند، می‌توانند ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است ، پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: خلاف قانون جدی اتفاق نیفتاده است اما می‌شد رقم پیش‌فروش را کاهش دهند و ۴۰ میلیون تومان از مشتری گرفته شود و بقیه را در هنگام تحویل خودرو دریافت کنند. درنهایت مردم باید همه قیمت خودرو را پرداخت کنند و نمی‌شود گفت که سر مردم در این موضوع کلاه رفته است.

نوابی در پاسخ به این سؤال که چرا خودروسازان قانون را به‌درستی اجرا نکرده‌اند؛ گفت: خودروسازان با مشورت وزارت صنعت معدن و تجارت حرکت کرده‌اند و قیمت پژو ۲۰۰۸ را کسی نمی‌داند و خودروساز برای تعیین قیمت باید بر اساس ضوابط عمومی قیمت‌گذاری عمل کند و قیمت خودرو هم باید اقتصادی باشد

در همین رابطه