رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گزارش عملکرد اتاق ایران در سال 1395 ارائه شد

130 هیات تجاری و 2500 فعال اقتصادی سال گذشته به اتاق ایران آمدند

علیرضا اشرف دبیرکل اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان به ارائه گزارش عملکرد اتاق ایران در سال 1395 پرداخت.

01 مرداد 1396
کد خبر : 9371
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق ایران، در نشست امروز هیات نمایندگان گزارشی در مورد عملکرد اتاق در سال 1395 ارائه داد.

وی در این بخش به موضوعات مختلفی اشاره کرد. بر اساس اظهارات وی، در سال 95 حدود 130 هیات تجاری وارد ایران شد. 6 رئیس‌جمهور هیات‌هایی از آفریقای جنوبی، فنلاند، کرواسی، کره‌جنوبی، اندونزی و اسلوونی را همراهی کردند و در مجموع حدود 2500 نفر از فعالان اقتصادی یا مدیران ارشد سیاسی و اقتصادی از سراسر جهان در این هیات‌ها حضور داشتند.

اتاق ایران همچنین توانست در این دوره 24 هیات به 32 کشور جهان اعزام کند. بدین معنا اتاق ایران هر دو هفته یک‌بار به اعزام یک گروه از فعالان اقتصادی به کشورهای دور و نزدیک اقدام کرده است که نشانه حجم بزرگ هماهنگی‌های موردنیاز است.

در حوزه تشکل‌ها نیز به موازات تلاش برای الحاق تشکل‌های تازه به اتاق و توانمندسازی آن‌ها به ویژه از طریق آموزش اعضا و مدیران، برگزاری جلسات هیات رییسه با روسای برخی تشکل‌ها نشانه مشارکت‌جویی بیشتر اتاق در نظام تصمیم‌سازی است.

استقرار و توسعه بانک اطلاعات یکپارچه، تشکیل و توسعه تشکل‌های بالادستی شامل فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها، به‌منظور تقویت نظام بین صنفی و ارتقای سطح مذاکره و چانه‌زنی با حاکمیت در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار به همراه توسعه حمایت‌های هدفمند و توانمندساز مهم‌ترین رویکردهای اتاق در این حوزه بوده است.

در حوزه تعامل با استان‌ها، افزایش حمایت‌های مالی اتاق ایران از اتاق‌های استانی نسبت به سال قبل رشدی حدودی دو برابر یافت و تلاش برای طراحی و اجرای سازوکارهایی که به استقلال و تقویت بیشتر اتاق‌های استانی بیانجامد، در اولویت قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین اقدامات اتاق در این عرصه، تقسیم‌بندی 31 اتاق استانی به 5 منطقه بر اساس تقسیم‌بندی وزارت کشور بود. این طرح که در آذرماه 95 در شورای روسای اتاق‌ها به تصویب رسید، در مرحله تدوین آیین‌نامه‌ها، استقرار دبیرخانه و ایجاد سازوکارهای اجرایی موردنیاز قرار دارد و انتظار می‌رود که تعامل هدفمند اتاق‌ها در حل مسائل منطقه‌ای و کاهش مراجعات به اتاق ایران به همراه افزایش تعامل با مدیران دولتی در مناطق مختلف از دستاوردهای اجرای این طرح باشد.

پایگاه خبری اتاق ایران که از اردیبهشت سال گذشته راه‌اندازی شد، با انتشار بیش از 6500 خبر و تحلیل و گزارش درباره رویدادهای داخلی و بیرونی و بیان دیدگاه اعضای اتاق ایران و خبرگان اقتصادی، یکی از مهم‌ترین بسترهای شکل‌گیری و توسعه گفت‌وگوهای کارشناسی است.

همچنین کانال خبری اتاق نیز تعداد اعضای خود را 10 برابر ارتقا داده و به 7هزار عضو رسانده است. راه‌اندازی اتاق خبر و توسعه تعامل با رسانه‌های داخلی و خارجی نیز بخش دیگری از اقدامات اتاق ایران در این حوزه بوده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اتاق در عرصه بهبود تعامل با رسانه‌ها، نقش پررنگ پایگاه خبری در جریان‌سازی رسانه‌ای بوده است. در پایان سال 95 این پایگاه توانسته است بر تولید 25 درصد از محتوای منتشر شده در حدود یکصد رسانه مکتوب مؤثر و پرتیراژ کشور تاثیرگذاشته و به این ترتیب نقش اتاق در مدیریت و شکل‌گیری فضای گفتمانی در عرصه‌های بیرونی به نحو چشمگیری ارتقا یافته است.

شرح کامل گزارش فعالیت‌های اتاق در سال 95 اینجا قابل دسترس است.

در همین رابطه