رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

عضو هیات رئیسه اتاق ایران مطرح کرد

پیچیدگی مقررات و بخشنامه‌ها در فضای کسب و کار مشکل‌ساز است

حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق اردبیل از ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری سخن گفت.

31 مرداد 1396
کد خبر : 9832
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

نشست کمیته حمایت قضایی سرمایه‌گذاران استان اردبیل با حضور رئیس‌کل دادگستری و رئیس اتاق اردبیل برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: کمیته قضایی و ستاد تسهیل استان اردبیل به‌عنوان مهم‌ترین رکن حمایت از سرمایه‌گذاران همواره درصدد رفع مشکلات و موانع این حوزه است. در این ستاد بیشترین تمرکز بر حمایت جدی و همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی است. تحرک و پویایی آن‌ها زمینه تولید و اشتغال فراوان را فراهم می‌کند.

حسین پیرموذن بیشترین مشکلات این حوزه را مربوط به پیچیدگی قوانین و مقررات و همچنین بخشنامه‌های صادرشده متعدد و مکرر اعلام کرد و گفت: ما در این کمیته تلاش می‌کنیم با نظر مساعد مسئولان قضایی و اداری، اجرایی و بانک‌ها فضایی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران با آرامش خاص بتوانند به تولید و اشتغال بیشتر همت داشته باشند.

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران ادامه داد: ما بر این باوریم ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضایی دو بازوی توانمند حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی هستند که می‌توانند در رفع مشکلات و نارسایی‌ها گامی جدی و اساسی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بردارند.

پیرموذن با قدردانی از حضور رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل، معاونان، دادستان و دیگر مسئولان اجرایی و بانکی در جلسات ستاد حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران گفت: با تداوم جلسات مکرر حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران و همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی منجر به احیای واحدهای تولیدی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در این نشست گفت: احیای واحدهای تولیدی در مسیر تولید بیشتر و اشتغال فراوان به تحقق شعار سال در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کمک خواهد کرد. این موضوع به به‌عنوان یک دغدغه اصلی موردتوجه جدی مراجع قضایی قرارگرفته تا در کنار سایر بخش‌های جامعه زمینه برای رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال فراهم آید.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی لازمه اشتغال و تولید را جذب سرمایه‌گذاران با ایجاد فضای آرام امنیتی، روانی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی به جد حمایت می‌کند و در این راستا تلاش می‌کند تا موانع و مشکلات پیش رو را برطرف کند.

قاصدی بابیان اینکه مجموعه دستگاه قضایی در سال گذشته موفق شده است در قالب کمیته حمایت قضایی در کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی موفق عمل کند، افزود: استان اردبیل با برگزاری جلسات مستمر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد که این موفقیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

وی گفت: با دعوت از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها سعی می‌کنیم در قالب جلسات مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.  در یکی از این جلسات پرونده 5 واحد تولیدی مشکل‌دار از شهرستان مشگین‌شهر موردبحث و بررسی قرار گرفت تا نسبت به رفع مشکلات در حوزه بدهی‌های معوق و اختلاف صاحبان واحدهای تولیدی اقدام عملی انجام شود تا جلوی رکود و ورشکستگی‌های احتمالی گرفته شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل همکاری بانک‌ها را در این زمینه از ضرورت‌ها توصیف کرد و گفت: تا زمانی که بانک‌ها در این زمینه قدم جلو نگذارند نمی‌توانیم به احیای واحدهای تولیدی و حل مشکلات رکود و رفع تعطیلی آن‌ها اقدامی انجام دهیم.

قاصدی به تعدد مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: هر کس در این زمینه و حل مشکلات آن‌ها قدمی مؤثر بردارد قطعاً بزرگ‌ترین خدمت را در مسیر توانمندی اقتصادی کشورمان انجام داده است.

سرمایه‌گذاری مشروع به تولید و اشتغال منجر خواهد شد

معاون دادگستری استان اردبیل در این نشست گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی قطعاً به افزایش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد. ما در این کمیته مشکلات واحدهای تولیدی و تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به سرمایه‌گذاران کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران را به جد دنبال می‌کنیم تا بتوانیم یک حرکت مؤثر و مفیدی را در حمایت از این بخش انجام دهیم.

یوسف خدادادی ضرورت نگاه مثبت و موثق به سرمایه‌گذاران را یادآور شد و گفت: ما بر اساس مفاد قانونی از سرمایه‌گذاران به شکل مشروع و همه‌جانبه حمایت می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا هر چه مانع و مشکلات در مسیر توانمندی آن‌ها وجود دارد به نحوی برطرف شود.

خدادادی عنوان کرد: بر همین اساس و بر اساس ارزیابی‌های کشوری کمیته حمایت قضایی در استان اردبیل در سال گذشته موفق شد رتبه برتر را به دست آورد که امسال این حرکت و برنامه‌ریزی‌ها به جد دنبال می‌شود. تلاش در این حوزه قطعاً اسباب تحقق شعار سال را بر مبنای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فراهم می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه