رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

یادداشت غلامحسین شافعی به مناسبت درگذشت اسدالله عسگراولادی

عسگراولادی از خدمتگزاران بزرگ اقتصاد ایران بود

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در یادداشتی به مناسبت درگذشت اسدالله عسگراولادی، تاجر پیشکسوت و فعال کشورمان، سابقه فعالیت‌های او را تشریح کرده است. به عقیده شافعی، عسگراولادی، فراتر از یک تاجر و صادرکننده بزرگ بود و جای خالی او فعالیت‌های اتاق ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

23 شهریور 1398
کد خبر : 30238
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اسدالله عسگراولادی در دوران معاصر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از جمله افرادی بود که در اداره اتاق بازرگانی نقش‌آفرینی کرد و به‌عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه، اتاق بازرگانی بعد از انقلاب را پایه‌گذاری کرد. ایشان در این دوره خدمات شایسته‌ای به اتاق و اقتصاد ایران داشت و همبستگی با پارلمان بخش خصوصی را هیچ‌گاه ترک نکرد.

عسگراولادی، یکی از تجار بزرگی بود که بعد از انقلاب، مخصوصاً در ارتباط با کالاهای کشاورزی ایران نقش‌آفرینی قابل‌توجهی داشت و با ورود به بازارهای متعدد، کالاهای ایرانی، خصوصاً خشکبار را در بازارهای بین‌المللی عرضه کرد.

ایشان سال‌های متمادی در نقش عضو هیات رئیسه و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تلاش‌های قابل تحسینی برای تعادلی اقتصاد ایران انجام داد و در ایجاد و اداره اتاق‌های بازرگانی مشترک نیز نقش‌آفرین بود. اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای استرالیا، روسیه و چین را پایه‌گذاری کرد و زمینه رشد و توسعه مناسبات اقتصادی ایران با این کشورها را فراهم آورد.

اسدالله عسگراولادی همواره در همه جلسات اتاق ایران حضور داشت و به معنای واقعی به فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد ایران اهمیت ویژه می‌داد. یقیناً از دست دادن ایشان یکی از محورهای اصلی فعالیت اتاق ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ما فقط یک صادرکننده بزرگ و موفق را از دست نداده‌ایم؛ عسگراولادی یکی از خدمتگزاران بزرگ اقتصاد ایران بود و در نشر مسائل اسلامی و انجام کارهای اجتماعی و مذهبی نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت. امیدواریم نسل جوان ما با الگوپذیری از افرادی نظیر ایشان، خستگی‌ناپذیر و مصمم، جای خالی این بزرگان را در اقتصاد ایران پر کنند.

امیدوارم همه کسانی که امروز به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند، از مرحوم عسگراولادی الهام بگیرند و با وجود همه سختی‌های موجود، تلاش خود را برای تعالی اقتصاد و جامعه ایرانی به کار ببرند.

خداوند اسدالله عسگراولادی را رحمت کند. به خانواده محترم ایشان عرض تسلیت صمیمانه داریم و ضایعه درگذشت ایشان را به همه همکاران اتاق بازرگانی در سراسر کشور و همه فعالان اقتصادی تسلیت عرض می‌کنیم.

در همین رابطه