رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

کسب و کارهای نوین

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از نحوه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی

حمل‌ونقل درون‌شهری زیر سایه استارت‌آپ‌ها

اسنپ از سال 1393 کار خود را در ایران شروع کرده و در کنار تپ‌سی یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های حمل و نقل درون شهری است. کسب‌وکارهای سنتی در جدال با کسب‌وکارهای نوین باید تغییر موضع دهند، همان کاری که سازمان تاکسیرانی با راه‌‌اندازی کارپینو در پیش گرفته است. اما هنوز در حوزه محاسبه مالیات‌ کسب‌وکارهای نوین ابهام وجود دارد.

کسب‌وکارهای جدید

خسرو فروغان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

دولت برای حمایت همزمان از کسب‌وکارهای نوین و سنتی تدبیر کند

خسرو فروغان گران‌سایه، رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران می‌گوید: اگرچه در سال 1396 به تولید و اشتغال تاکید شده ولی دنیای کسب‌وکار در ایران وضعیت مناسبی ندارد. آنچه ما امروز به آن بازار می‌گوییم شباهت اندکی با دهه‌های پیشین دارد. تغییرات تکنولوژیک و فعالیت مگامال‌ها در صورت طرد یکی و حمایت از دیگری به اشتغال لطمه می‌زند.

اقتصاد کلان

در نشست مشترک 3 کمیسیون تخصصی اتاق ایران بررسی شد

چگونه از کسب‌وکارهای نوپا حمایت کنیم؟

کمیسیون‌ فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه؛ کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان و کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی اتاق ایران در نشست مشترکی به بررسی راهکارهای حمایت از کسب‌وکارهای نوین پرداختند

کمیسیون‌های تخصصی

یادداشت فریال مستوفی برای پایگاه خبری اتاق ایران

موانع پیش‌ روی کسب و کارهای نوین

فریال مستوفی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران در یادداشتی بر ضرورت تدوین شیوه حمایت دولت از کسب و کارهای جدید تاکید کرد.

کسب‌وکارهای جدید

افشین کلاهی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری اتاق ایران

مقابله با کسب‌وکارهای نوین به زیان مشتریان است

افشین کلاهی، نایب رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب وکارهای نوین و دانش‌بنیان معتقد است: «استارت‌آپ‌ها با خودشان انرژی، امکانات و رفاه به همراه می‌آورند و رقابتی که ایجاد می‌کنند، باعث می‌شود نتیجه به نفع مشتری باشد.»

کسب‌وکارهای جدید

پایگاه خبری اتاق ایران از ظهور استارت‌آپ‌ها در بازار کار گزارش می‌دهد

مسیر دشوار استارت‌آپ‌ها در اقتصاد ایران

تکنولوژی مسیر جامعه را تعیین نمی‌کند. جامعه نیز مسیر تحولات تکنولوژیک را مشخص نمی‌سازد، به نحوی که نتیجه نهایی به الگوی پیچیده‌ای از تعاملات بستگی دارد.

کسب‌وکارهای جدید

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

اتاق ایران حامی استارتاپ‌ها و کسب‌و کارهای جدید است

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تکذیب انتساب درخواست تعطیلی دو استارت‌آپ اسنپ و تپسی به اتاق ایران، گفت: رویه اتاق ایران همواره تقویت و حمایت از فعالیت استارت‌آپ‌ها بوده که توانسته‌اند مدل جدید کسب و کار در بستر ارتباطات را ارائه کنند.

اتاق ایران

گفت‌و‌گوی پایگاه خبری اتاق ایران با محمدرضا طلایی

استارت‌آپ‌ها و هزارتوی مشکلات آن‌ها

محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران معتقد است ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم سدی برای فناوری اطلاعات به وجود آوریم. شاید با به وجود آوردن موانع در پیشرفت این برنامه‌ها تاخیری به وجود آید، اما هیچ‌وقت نمی‌توان آن‌ها را 100 درصد از چرخه اقتصاد حذف کرد.

کسب‌وکارهای جدید

علی محمد زمانی در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران پاسخ می دهد

استارت‌آپ‌ها الگوی مناسبی برای ایران هستند؟

علی محمد زمانی، نایب رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان معتقد است اگر استارت‌آپ­‌ها، اشتغالی در سطح نیاز کشور ایجاد نکند و یا اشتغال موجود را با تهدید روبه‌رو کند، در حال حاضر نمی‌تواند الگوی خوبی برای ما باشد.

کسب‌وکارهای جدید

محسن احتشام در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

استارت‌آپ‌ها برای کسب‌وکارهای سنتی فرصت هستند

به گفته محسن احتشام، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، کسب‌وکارهای سنتی به اشتباه فکر می‌کنند استارت‌آپ‌ها در کوتاه مدت خطر‌آفرین هستند، اما در واقع آن‌ها فرصتی هستند تا کسب‌وکارهای سنتی خودشان را با تجارت اخلاقمند و سود منصفانه تطبیق دهند.

اقتصاد جامعه