رئیس اتاق ایران-عمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

اعزام بی‌برنامه هیات‌های تجاری از ایران، عمانی‌ها را خسته می‌کند

درحالی‌که متولی فعالیت‌های بخش خصوصی در عمان، اتاق مشترک ایران و عمان است هیات‌های مختلفی از ایران بدون برنامه و صورت موازی به این کشور سفر می‌کنند.
تاریخ: 11 آذر 1396
شناسه: 11169

محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با گله از اعزام هیأت‌های تجاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های دیگر بدون هماهنگی با اتاق مشترک، آن را اتلاف منابع و بی‌اثر خوانده و گفت رفت‌وآمدهای موازی و بدون ضابطه، عمانی‌ها را خسته و دچار سردرگمی می‌کند.

 محسن ضرابی گفت: اینکه نتوانیم با تعامل و همفکری داخلی حرکتی واحد از کشورمان را در عرصه تجارت بین‌المللی به نمایش بگذاریم باعث بی‌اعتمادی کشور میزبان خواهد شد. در حال حاضر طرف‌های خارجی در تجارت با ایران نمی‌دانند با دولت ایران طرف حساب هستند یا بخش خصوصی.

موضوع عدم هماهنگی در اعزام هیات‌های تجاری از ایران به کشورهای هدف، پیش از این نیز در نشستی که با حضور رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد مطرح شده بود.

ضرابی در تشریح وضعیت حضور فعالان اقتصادی ایرانی در عمان گفت: با توجه به شرایط مناسب تجارت با عمان و صادرات مجدد از طریق عمان، که در پی رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر اتاق مشترک ایران و عمان فراهم‌شده، همه نگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری و صادرات و امور بازرگانی از کشورمان به عمان معطوف شده که بایستی با برنامه‌ریزی و از طریق کانالی واحد دنبال شوند تا موفقیت فراهم‌شده را از دست ندهیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ضمن تقدیر از همراهی وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان در همراهی با اتاق مشترک ایران و عمان گفت: انتظار می‌رود در راستای شعارهای دولت دوازدهم و تأکید مقام معظم رهبری کارهای اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری به متولیان اصلی یعنی بخش خصوصی واگذار شود.

 ضرابی عمان را فرصتی طلایی برای ارتباط با دنیا دانست و گفت: امیدوارم هر چه سریع‌تر با بازگشت کار اعزام هیأت‌های تجاری، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به کانال اصلی خود یا دست کم انجام همفکری و هماهنگی با اتاق مشترک ایران و عمان، از فرصت‌سوزی‌ها جلوگیری شود.

در همین رابطه