رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عمان با سفیر عمان مطرح شد

بخش خصوصی ایران و عمان به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک

اعضای هیات رئیسه جدید اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با حضور در سفارت عمان در تهران با سفیر این کشور دیدار کردند.

02 آبان 1396
کد خبر : 10728
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای هیات رئیسه جدید اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با حضور در سفارت عمان در تهران با سفیر این کشور دیدار کردند.

در این دیدار احمد البروانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: خوشبختانه روابط اقتصادی دو کشور از سطح خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر روابط بانکی دو جانبه در حال افزایش است.

 سفیرعمان گفت: با حضور وزیر جدید صنعت معدن و تجارت که از وزیران فعال دولت ایران است می‌توان امیدوار بود سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور همسایه افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان هم در این جلسه ضمن تقدیر از البروانی و حمایت‌های او از مجموعه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق مشترک، به فعالیت های این اتاق اشاره کرد وگفت: اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک در دوره اول ضمن رایزنی برای حل موانع و مشکلات تجار و بازرگانان و سرمایه‌گذاران، به دنبال فراهم کردن زمینه‌های کار و سرمایه گذاری مشترک در کشور عمان بودند. اتاق مشترک ایران و عمان همچنین تلاش کرد که زمینه را برای سرمایه گذاری شرکت‌های عمانی فراهم کند و اکنون به دنبال عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه های خود با بخش های مختلف عمان است.

محسن ضرابی امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات خرما را یکی از اقدامات مهمی دانست که خرمای ایران را در چرخه صادرات مجدد از عمان به تمام نقاط دنیا قرار خواهد داد. ضرابی گفت: مقدمات کار راه اندازی خط کشتیرانی بین بنادر چابهار و خرمشهر  و بندر صحار فراهم شده و امیدواریم با همکاری خوب سفارت عمان در ایران و مسئولا دولت این کشور به زودی شاهد نهایی شدن طرح ایجاد خط کشتیرانی مستقیم میان بنادر ایران و بنادر عمان باشیم.

در این جلسه محمد صباغ‌زاده رئیس اتاق بندرعباس و شهلا عموری رئیس اتاق اهواز به عنوان نواب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، ضمن دعوت از البروانی برای سفر به استان خود خواستار فراهم شدن زمینه ارتباط تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران این استان‌ها با کشور عمان شدند.

در همین رابطه