رئیس اتاق سنندج در نشست با سفیر ایران در ویتنام مطرح کرد

بخش خصوصی کردستان به دنبال توسعه تجارت با ویتنام

سید کمال حسینی، رئیس اتاق سنندج می گوید با توجه به پتانسیل‌های ویژه کردستان، مراودات اقتصادی این منطقه با کشور ویتنام در راستای توسعه اقتصادی و صادرات ضرورت دارد.
تاریخ: 16 مرداد 1397
شناسه: 14741

نشست مشترک رئیس اتاق سنندج با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ویتنام، در اتاق سنندج برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این نشست گفت: با توجه به پتانسیل‌های ویژه کردستان، مراودات اقتصادی این نطقه با کشور ویتنام در راستای توسعه اقتصادی و صادرات ضرورت دارد.

سید کمال حسینی با بیان اینکه همه ما به وضعیت اقتصادی کشور واقفیم و باید راهکارهای عملی در راستای رفع کاستی‌ها با مشارکت همه دستگاه‌ها به کار گرفته شود، افزود: استان کردستان متاسفانه دچار عقب‌افتادگی تاریخی شده است، یکی از موضوعاتی که منجر به عقب‌ماندگی تاریخی کردستان شده است عدم حضور افراد نخبه کردستانی در سطوح مدیریتی و تاثیرگذار کشور است.

حسینی بیان کرد: اعتماد به نخبگان استان و انتخاب سفیرانی از میان آن‌ها و دخالت دادن نظرات این نخبگان در تصمیمات مهم کشوری ضروری و در توسعه اقتصادی و دیگر حوزه‌ها موثر است.

رئیس اتاق سنندج گفت: اتاق سنندج با برقراری ارتباط موثر میان بخش خصوصی و بخش دولتی می تواند در جهت توسعه اقتصاد استان گام بردارد.

در ادامه این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ویتنام گفت: از طریق اتاق سنندج باید تجار مطرح کردستان در راستای تعاملات دوسویه اقتصادی به بازار ویتنام معرفی شوند. همچنین پیگیری تشکیل اتاق مشترک با سایر کشورها از وظایف مهم اتاق است که ضروری مورد توجه قرار گیرد. با توجه به توانمندی‌های ویژه استان کردستان و نبوغ نخبگان این منطقه توسعه اقتصادی در این استان با تدابیر خاص امکان‌پذیر است.

وی از تشکیل شورای تجاری با ریاست خود در ویتنام خبر داد و گفت: ویتنام کشوری ۹۴ میلیون نفری و علاقه‌مند به شرکت‌های چند ملیتی است. مراودات اقتصادی ایران در شرق آسیا به چین و کره جنوبی محدود شده اگر این مراوده با ویتنام صورت گیرد قطعا به خروجی قابل قبولی از لحاظ اقتصادی خواهیم رسید.

موضوعات :
در همین رابطه