عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق مازندران خبر داد

سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه راه‌اندازی می‌شود

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق مازندران معتقد است افتتاح و راه‌اندازی سرای تجاری در منطقه جنوب روسیه می‌تواند دروازه تجارت استان مازندران با این منطقه پر جمعیت را تسهیل کند.
تاریخ: 19 شهریور 1397
شناسه: 15279

رئیس اتاق بازرگانی مازندران و هیأت همراه در هفدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر ICBC در استان ولگاگراد فدراسیون روسیه شرکت کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران درباره این روزداد گفت: بر اساس اعلام استاندار مازندران، در این مراسم شرکت کردیم تا برای ایجاد ارتباطات و تسهیل شرایط تجارت تولید کنندگان مازندرانی با تجار روسی اقدامات لازم را انجام دهیم.

عبداله مهاجر دارابی ادامه داد: در این همایش توانمندی ها و داشته های استان را بصورت شفاف و مفصل برای حاضران که عموما از رؤسای اتاق های 6 استان روسیه بودند، تشریح کردم. تلاش بر این بود که آنان با توانمندی های مازندران آشنا شوند.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک ایران وروسیه افزود: جنوب روسیه با داشتن بیش از 30 میلیون جمعیت می تواند یکی از بازارهای خوب برای تولیدات ما باشد. آنان در تولید محصولاتی مثل گندم، جو، سویا و روغن آفتاب گردان که جزو نیازمندی های ماست، ظرفیت خوبی دارند و از طرف دیگر به ظرفیت های تولیدی ما از قبیل مواد لبنی و مرکبات نیازمند هستند.

وی گفت: در این سفر راه اندازی سرای تجاری مازندران در دستور کار قرار داشت. سرای تجار کلید استارت فعالیت های تجاری است. ما نیازمند مکانی بودیم که تولیدات مان را برای مردم و تجار منطقه به نمایش بگذاریم تا شرایط ایجاد قرارداد برای صادرات ایجاد شود. در همین سفر مکانی انتخاب کردیم و همه چیز برای انعقاد قرارداد آماده است. امیدواریم هفته آینده با انعقاد این قرارداد کار نهایی شود.

رئیس اتاق مازندران افزود: عقیده دارم تحریم در صادرات برای ما بی تاثیر است چون مشکل پولی نداریم. می توانیم در صادرات تهاتر انجام دهیم یا اینکه معامله با پول هایی غیر از دلار انجام شود. البته در راستای صادرات با روسیه مشکلاتی وجود دارد اما در این باره  که تحریم باعث مسدود شدن بازگشت پول شود، مشکلی وجود ندارد. 

مهاجر تاکید کرد: امروزه این منطقه نیازمندی های خود را از ترکیه، چین و کشورهای دیگر اروپایی تامین می کند که باید با تلاش لازم بتوانیم جایگزینی برای آنها باشیم. هر چند که ورود به بازار روسیه سخت است اما باید تلاش کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه