به همت شورای عالی بانوان اتاق اصفهان

دومین رویداد استارتاپی بانوان در اتاق اصفهان آغاز به کار کرد

برگزاری رویداد های کارآفرینی و همایش های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان تاثیر بسزایی دارد. در این رویداد کارآفرینی 100 نفر در قالب 10 تیم 10 نفره به مدت سه روز به بررسی ایده‌ها می‌پردازند.
تاریخ: 06 آذر 1397
شناسه: 16474

دومین رویداد استارتاپی در هفته جهانی کارآفرینی بانوان به همت شورای عالی بانوان در اتاق اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این مراسم گفت: بانوان دانش آموخته دانشگاه با خلاقیت و نوآوری می‌توانند در صحنه اقتصادی نقش‌آفرینی کنند. استارتاپ، رویداد کارآفرینی برای ورود به فضای اقتصادی است.

زهرا اخوان نسب افزود: رویکرد شورای بانوان ایجاد بستر مناسبی برای حضور بانوان در فضای اقتصادی است و با برگزاری رویداد های کارآفرینی و همایش های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان تاثیر بسزایی دارد. در این رویداد کارآفرینی 100 نفر در قالب 10 تیم 10 نفره به مدت سه روز به بررسی ایده‌ها می‌پردازند.

 حمایت از استارتاپ‌ها زمینه موفقیت جوانان و بانوان را در عرصه اقتصادی فراهم می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این مراسم گفت: تشکیل شورای بانوان و جوانان اتاق اصفهان نقش موثری در حضور فعال بانوان و جوانان در  صحن اتاق و مشارکت در رویدادهای کارآفرینی و اقتصادی داشت.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با انتقاد از بی‌توجهی سازمان‌های دولتی نسبت به جوانان و بانوان خلاق گفت: نباید جوانان خلاق و نوآور را از ظرفیت های داخل کشور ناامید ساخت. باید تفویض اختیار به استان ها برای حمایت از طرح ها و ایده های جوانان داده شود. حمایت حقوقی و قانونی از استارت‌آپ‌ها می‌تواند زمینه موفقیت جوانان و بانوان را در عرصه اقتصادی فراهم کند.

در ادامه عضو شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به نقش موثر اتاق در اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با برگزاری رویدادهای کارآفرینی همواره به عنوان یکی از مراکز موثر در بهبود اکوسیستم کارآفرینی بوده است.

کوروش خسروی، نبود صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر (VC) در اصفهان را یکی از چالش های فضای اکوسیستمی کارآفرینی این شهر برشمرد و گفت: بیش از 60 صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر در کشور راه اندازی شده است که استان اصفهان از داشتن یک صندوق هم محروم است.

خسروی به مصوبه شورای شهر اصفهان در ایجاد صندوق های ریسک پذیر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری موظف شد که صندوق هایی با سرمایه 10 میلیارد تومانی برای جذب استارت آپ ها و طرح های خلاق و نوآورانه تشکیل دهد.

وی تیم سازی را رکن اصلی یک ایده برشمرد و خطاب به بانوان شرکت کننده در استارت آپ گفت: برای موفقیت در کسب و کار  عمده انرژی خود را بروی تیم سازی متمرکز کنید. یکی از عمده ترین عامل شکست استارت آپ ها نبود تیم متحد و توانمند است.

 

موضوعات :
در همین رابطه