هیات اتاق ایران به سرپرستی محمدرضا انصاری به عراق می‌رود

همراهی 40 فعال بخش خصوصی با محمدجواد ظریف در سفر به عراق

هیاتی متشکل از 40 نفر از نمایندگان تشکل‌ها و فعالان اقتصادی به سرپرستی محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران امروز همراه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به عراق سفر می‌کند.
تاریخ: 23 دی 1397
شناسه: 17207

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، شرکت های دانش بنیان، مواد غذایی، کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی، دارویی، نساجی، سرمایه گذاری و گردشگری سلامت به سرپرستی محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را در سفر به عراق همراهی می‌کنند.

شرکت در همایش تجاری ایران و عراق در شهرهای بغداد، سلیمانیه و کربلا از مهم‌ترین برنامه‌های این هیات تجاری است که با مشارکت تجار و سرمایه گذاران ایرانی و عراقی و به ریاست وزیر تجارت عراق برگزار می‌شود.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، بیش از 30 شخصیت سیاسی و اقتصادی دولتی نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند. ظریف پس از ورود به بغداد، با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار می‌کند. وزیر خارجه دوشنبه شب نیز با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار می‌کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین اعلام کرد: وزیر خارجه ایران صبح روز سه شنبه عازم اربیل خواهد شد تا علاوه بر دیدار با مسئولان کردستان عراق در همایش تجاری که میان تاجران ایرانی و کردستانی برگزار می‌شود، شرکت کند. وی همچنین ظهر سه‌شنبه به سلیمانیه خواهد رفت تا با رهبران کرد دیدار کند.

در پایان این بیانیه آمده است: ظریف بعد از سفر به اقلیم کردستان عراق صبح روز چهارشنبه عازم کربلا خواهد شد تا در همایش تجاری فعالان اقتصادی ایران و عراقی در این شهر نیز شرکت کند. وزیر خارجه ایران سپس به نجف می‌رود و روز پنجشنبه به ایران بازمی گردد.

موضوعات :
در همین رابطه