رئیس اتاق ارومیه در دیدار فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه

حل مشکلات بخش خصوصی در گرو همدلی اعضای اتاق

در نشست فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه با مدیران استان آذربایجان شرقی و اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه، بر حل مشکلات بخش خصوصی از مسیر همدلی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی تأکید شد.
تاریخ: 09 اردیبهشت 1398
شناسه: 28451

مدیران استان آذربایجان شرقی و اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه به ظرفیت‌ها و مشکلات بنگاه‌های این شهرستان. پرداخته شد.

در ابتدای این جلسه اسعد خضری، فرماندار اشنویه با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان اشنویه و همچنین موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن گفت: شهرستان اشنویه ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

خضری افزود: شهرک صنعتی اشنویه با ظرفیت کامل مشغول فعالیت بوده و ناحیه صنعتی نالوس نیز آماده سرمایه‌گذاری است. در این زمینه 185 هکتار زمین برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی نیز تدارک دیده شده و پیگیری‌های مقتضی نیز در این خصوص در دست اقدام است.

فرماندار اشنویه همچنین خواستار توجه بیشتر اتاق ارومیه برای تسهیل و توسعه مراودات تجاری این منطقه و افزایش سرمایه‌گذاری‌های موردنظر با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان شد.

در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: در دوره نهم و بعد از برگزاری انتخابات اتاق ارومیه به لحاظ وعده‌ای که به اعضاء اتاق در شهرستان‌های استان داده بودیم و با توجه به اهمیت شهرستان اشنویه به این شهرستان سفر کرده‌ایم تا از نزدیک مسائل و مشکلات فعالان را رصد نموده تا پس از جمع‌بندی پیگیری‌های مقتضی را از طریق مراجع زی ربط استانی و کشوری به عمل آوریم.

حسن انتظار افزود: اتاق ارومیه با استفاده از ابزارهایی نظیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کمسیون‌های تخصصی و جلسات تخصصی در اتاق ایران، مسائل و چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی را شناسایی و به مراجع و مقامات عالی استان و کشور انعکاس می‌دهیم که باید از همراهی جناب آقای شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اعضا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه تشکر ویژه داشته باشم.

در ادامه این دید از هر یک از فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه در بخش‌های مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و خواستار انجام پیگیری‌های مربوطه در جهت حل مشکلات حوزه کسب‌وکار خود شدند.

ضرورت مدیریت چالش‌ها و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی، پرداخت مطالبات چغندرکاران، قیمت خرید تضمینی گندم، حل مشکلات مالیاتی، کمبود شکر واحدهای تولیدی، تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، ضرورت شناسنامه‌دار کردن برند سیب و گیلاس شهرستان اشنویه، حل مشکلات بانکی، تسهیل در روند صادرات محصولات کشاورزی و باغی از جمله خواسته‌های فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه بود که رئیس اتاق ارومیه و اعضای هیات نمایندگان این اتاق بر لزوم انجام پیگیری‌های مقتضی از طریق اتاق ارومیه تأکید کردند.

موضوعات :
در همین رابطه