حسین پیرموذن در دیدار با نمایندگان فرهنگی اروپا

سیستم بانکی پاشنه آشیل روابط اقتصادی ایران و قاره سبز

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل استان در دیدار با نمایندگانی از بخش‌های فرهنگی اتحادیه اروپا، گفت: فرصت‌های زیادی برای حضور سرمایه‌گذاران اروپایی در اردبیل و توسعه روابط اقتصادی وجود دارد؛ اما مشکلات بانکی یکی از اصلی‌ترین ایرادات روابط اقتصادی دو طرف است که اروپا باید آن را به‌طور کامل حل‌وفصل کند.
تاریخ: 22 تیر 1398
شناسه: 29448

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان یکی از مناطق توریستی، صنعتی و کشاورزی ایران است که پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد دارد و به‌واسطه نزدیکی به روسیه و اروپا می‌تواند در فرایند توسعه تجارت ایران با اروپا نقش ویژه‌ای ایفا کند.

حسین پیرموذن در نشست مشترک با نمایندگان بخش‌های فرهنگی اتحادیه اروپا افزود: مرز مشترک اردبیل با جمهوری آذربایجان دروازه ورود ایران به بازار این کشور و روسیه است و به‌واسطه زمینه‌های مساعد این استان برای فعالیت اقتصادی، امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاران اروپایی در اردبیل وجود دارد.

پیرموذن با تأکید بر اینکه استان اردبیل برای مشارکت و همکاری با تجار و بازرگانان اروپایی آمادگی کامل دارد، افزود: با توجه به آنکه اکثر تکنولوژی ماشین‌آلات صنایع و واحدهای تولیدی استان اردبیل اروپایی است در این حوزه نیز زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌ها موجود است.

رئیس اتاق اردبیل: پس از بدعهدی‌های آمریکا و تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال کردند نگرانی‌های اروپا و همچنین شرکت‌های ایرانی برای ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر شده است و با توجه به اینکه بازار ایران با بازار ۴۵۰ میلیون نفری منطقه در ارتباط است و از این حیث برای اروپاییان حائز اهمیت است، امیدواریم که مسئولان کشورهای اروپای سازوکار مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی بین این کشورها با ایران به‌خصوص مسائل بانکی و مالی ارائه کنند.

او تصریح کرد گفت: نکته بسیار مهم کنونی برای ادامه مراودات اقتصادی بین کشورهای اروپایی و ایران به ایراد سیستم بانکی و مالی برمی‌گردد به‌طوری‌که سیستم بانکی اجازه کار همکاری و مراودات تجاری نمی‌دهد به همین دلیل شرکت‌های اروپایی ابتدا باید موضوع مالی را به‌طور کامل حل‌وفصل بکنند.

پیرموذن اعلام کرد: در آینده نزدیک هیئت تجاری از اردبیل به کشورهای اتریش و اسلوونی سفر خواهد کرد یکی از اهداف آن عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرهای اتریش و اردبیل همچنین حضور در کشور اسلوونی عقد تفاهم‌نامه همکاری با آکادمی زنبورداری این کشور است.

موضوعات :
در همین رابطه