پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

رشد انفجاری شاخص بورس در اول مهر

شاخص بورس تهران در اولین روز از فصل پائیز 9367 واحد معادل 3.1 درصد رشد کرد و به رقم بی‌سابقه 311 هزار و 483 واحد رسید. با این میزان رشد، ارزش بورس اوراق بهادار تهران به بیش از هزار و 138 هزار میلیارد تومان رسید که تقریباً معادل 100 میلیارد دلار است.
تاریخ: 01 مهر 1398
شناسه: 30369

شاخص بورس تهران امروز با رشدی کم‌سابقه مواجه شد و با افزایش 9367 واحدی، 3.1 درصد نسبت به روز قبل رشد کرد.

با این میزان رشد، رقم شاخص کل بورس تهران روی 311 هزار و 483 واحد ایستاده که تاکنون بی‌سابقه بوده و ارزش این بازار را به بالای هزار و 138 هزار میلیارد تومان، تقریباً معادل 100 میلیارد دلار رساند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در جلسه معاملاتی امروز، همه شاخص‌های بازار سرمایه با رشد مواجه شدند. شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۵۱۷ واحد افزایش معادل ۳.۱ درصد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن با ۲۱۶۵ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد افزایش یافت.

همچنین شاخص قیمت هم‌وزن با ۱۴۴۹ واحد افزایش، معادل ۲.۴۷ درصد رشد کرد و شاخص آزاد شناور با ۱۰۱۰۱ واحد رشد، معادل ۲.۹ درصد بالا رفت.

در جریان معاملات امروز بورس تهران، ۷ نماد «فارس با ۱۰۶۴ واحد، فولاد با ۵۴۷ واحد، فملی با ۵۳۱ واحد، رمپنا با ۳۷۰ واحد، پارس با ۳۶۵ واحد، پارسان با ۳۴۳ واحد و شپنا با ۲۸۵ واحد» رشد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

درعین‌حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «کماسه، فارس، ولغدر، غپینو، کساوه، درزاک و بنیرو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خمحور، شگل، کپشیر، کبافق، لسرما، خکمک و واعتبار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۸۰ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۵۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در همین رابطه