چهار مدرسه پویش «ایران من» در روستاهای هرمزگان افتتاح شد

چهار مدرسه ابتدایی پویش «ایران من» با همکاری موسسه خیریه مهرگیتی و حمایت فعالان بخش خصوصی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۰ و ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در روستاهای نظام آباد میمند، چاه سبز حاجی آباد، بندر پل خمیر و بنگالی قشم در استان هرمزگان افتتاح شد.
تاریخ: 26 آذر 1398
شناسه: 31536

چهار مدرسه ابتدایی پویش «ایران من» با همکاری موسسه خیریه مهرگیتی و حمایت فعالان بخش خصوصی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۰ و ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در روستاهای نظام آباد میمند، چاه سبز حاجی آباد، بندر پل خمیر و بنگالی قشم در استان هرمزگان افتتاح شد.

برای ساخت هر یک این مدارس که به نام مدارس ایران من ۶۹، ۶۷، ۷۴ و ۷۰ نام‌گذاری شده‌اند، 10 تن از فعالان بخش خصوصی در جهت انجام مسئولیت اجتماعی مشارکت داشته‌اند.

پدرام سلطانی موسس پویش ایران من، در مراسم افتتاح این مدارس که با حضور محمد امیرزاده نایب رئیس اتاق ایران، محمدرضا صفا رئیس اتاق بندرعباس، نیکوکاران پویش ایران من و موسسه مهرگیتی و مسئولان محلی برگزار شد گفت: توسعه اقتصادی در گرو توسعه نظام آموزشی در کشور است، چرا که بی‌مهارتی به عنوان معضل اصلی کسب‌وکارهای اقتصادی ریشه در چرخه معیوب بی‌سوادی در کشور دارد.

سلطانی با تأکید بر آموزش به عنوان پرمنفعت‌ترین نوع سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی گفت: مدارس کارخانه‌هایی هستند که ارزشمندترین کالاها یعنی انسان‌های فرهیخته و تحصیل‌کرده را تولید می‌کنند؛ بدیهی است که منافع سرمایه‌گذاری در عرصه آموزش می‌تواند در طول صدها سال شامل جامعه به طور کلی، کشور و تمامی جهانیان شود.

سلطانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این نکته که هدف پویش ایران من اعتلای نقش بخش خصوصی در توسعه آموزشی و همراهی بیشتر با جامعه مدنی در این زمینه است، اظهار کرد: ایران من با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی و ساخت مدارس در مناطق کمتر برخوردار، به دنبال آن است که نسل آینده بتوانند اقدامات فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.

در این مراسم همچنین زهرا گیتی‌نژاد، مدیر خیریه مهر گیتی، با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی مدارس در گسترش مهرورزی در جامعه، گفت: از همه دانش‌آموزان درخواست می‌کنم که در ابتدای هر روز و پیش از آنکه علم‌اندوزی را آغاز کنند فریاد زنده‌باد سر دهند.

پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال ۱۳۹۳ با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده و ساخت ۱۰۰ مدرسه ابتدایی را در استان‌های کمتربرخوردار کشور در دستور کار قرار داده است. نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند «ایران من» گذاشته می‌شود تا بستری برای تقویت هویت ملی و سرمایه‌گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.

پویش ایران من با 4 مدرسه افتتاح شده اخیر، مجموعا  9 مدرسه در استان هرمزگان ساخته است. تعداد مدارس ساخته شده توسط این پویش در کشور به 90 مدرسه رسیده است.

در همین رابطه