رئیس اتاق اهواز در دیدار با رئیس‌کل دادگستری خوزستان تشریح کرد

مشکل‌آفرینی صنایع مادر برای واحدهای تولیدی کوچک در خوزستان

رئیس اتاق اهواز در نشست فعالان اقتصادی خوزستان با رئیس‌کل دادگستری و جمعی از مسئولان استان، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، از مشکل‌آفرینی صنایع مادر برای تولیدکنندگان کوچک انتقاد کرد و این مسئله را تهدیدی برای حذف این واحدها از حوزه تولید دانست.
تاریخ: 08 تیر 1399
شناسه: 33675

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: صنایع مادر که باید به‌عنوان پایه‌های صنعت و تولید، از زنجیره تولید حمایت کنند، در استان خوزستان نه‌تنها به صنایع کوچک کمک نمی‌کنند بلکه در موارد زیادی باعث وارد کردن ضرر و زیان به این بخش می‌شوند.

شهلا عموری در نشست فعالان اقتصادی خوزستان با رئیس‌کل دادگستری و جمعی از مسئولان استان افزود: با توجه به این شرایط، بخش تولید نگران حذف شدن از معادلات است و واحدهای تولیدی با مسائلی مانند مالیات، تورم و بیمه و رانت بازی روبه‌رو هستند.

به گفته عموری، رتبه خوزستان در محیط کسب‌وکار در سطح کشور در بخش فساد اداری ۱۹ و عرضه کالاهای قاچاق ۲۵ است.

او با اشاره به اینکه موانع بر سر راه تولیدکنندگان بسیار فراوان است ادامه داد: قوانین موجود بسیار قدیمی و مانع فعالیت آسان تولیدکنندگان است

آمادگی برای ایجاد شعب قضایی در بخش خصوصی

رئیس اتاق اهواز گفت: با توجه به تصویب لایحه تجارت باید در مدت زمان سه سال حوزه قضایی تجارت ایجاد شود و اتاق بازرگانی آمادگی همکاری در ایجاد این مرکز در بخش خصوصی است.

عموری ادامه داد:، ایجاد مراکز قضایی و داوری می‌تواند در حل مشکلات واحدهای تولیدی بسیار راهگشا باشد.

در ادامه، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: قاچاق یک مقوله مهم و خطرناک برای واحدهای تولیدی است و دستگاه‌های ناظر در چند سال اخیر تلاش داشتند تا با این معضل مبارزه کنند.

نعمت اله بیرانوندی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی، نداشتن واحدهای حقوقی قوی است تا بتوانند از ظرفیت قوه قضاییه به‌خوبی استفاده کنند.

در این نشست، عمده مشکلاتی که صاحبان واحدهای تولیدی مطرح کردند مربوط به نبود تعامل لازم با بانک‌ها و بیمه و نبود مرکز واحدی برای رسیدگی به مشکلات حوزه قضایی بخش خصوصی بود.

موضوعات :
در همین رابطه