رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق اهواز مطرح کرد

اجرای مصوبات ستاد تسهیل توسط بانک‌ها، به جهش تولید کمک می‌کند

رئیس اتاق اهواز، اجرای مصوبات ستاد تسهیل را یکی از خواسته‌ها و مطالبات بخش خصوصی استان خوزستان دانست که توجه دقیق و صحیح به آن در شرایط فعلی می‌تواند به تحقق رونق و جهش تولید کمک کند.

13 خرداد 1399
کد خبر : 33401
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با انتقاد از بی‌توجهی برخی بانک‌ها نسبت به اجرای مصوبات ستاد تسهیل، گفت: خواسته و مطالبه بخش خصوصی استان اجرای دقیق و صحیح مصوبات این ستاد است تا در شرایط موجود، بتوان در مسیر رونق و جهش تولید گام برداشت.

شهلا عموری در جریان حضور سرپرست شعب منطقه جنوب غرب بانک اقتصاد نوین در محل اتاق اهواز، با تأکید ضرورت اعتمادسازی هرچه بیشتر بانک‌های استان، اظهار کرد: بیشترین موانعی که بخش خصوصی استان با آن روبه‌رو است، مربوط به چالش‌هایی است که بانک‌ها ایجاد کرده‌اند.

او ادامه داد: ستاد تسهیل در تمام استان‌ها تشکیل می‌شود و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی در این ستاد موردبررسی قرار می‌گیرد؛ اما در استان خوزستان بانک‌ها باوجود مصوبات مربوط به رفع موانع تولید از سوی ستاد تسهیل، بی‌توجه نشان می‌دهند.

رئیس اتاق اهواز اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال، ستاد تسهیل در مصوبات خود، از بانک‌ها خواسته تا به‌منظور ایجاد رونق تولید، چک‌های برگشتی برخی واحدهای تولیدی که به تأیید این ستاد می‌رسند را برای صدور دسته‌چک و یا پرداخت تسهیلات مدنظر قرار ندهند؛ ولی در خیلی از مواقع، چنین مصوباتی از سوی بانک‌ها اجرایی نمی‌شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه بانک‌های استان به‌صورت سلیقه‌ای با این مصوبات برخورد می‌کنند، افزود: بانکی که بتواند تسهیلات مناسب و ارزان‌قیمت در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و همچنین نسبت به اجرای صحیح مصوبات ستاد تسهیل اقدام کند، طبیعتاً برای بخش خصوصی قابل‌اعتماد است.

عموری با تأکید بر اینکه بانک‌های استان خوزستان همواره طی دوره‌های مختلف در پرداخت تسهیلات نسبت به میزان سپرده‌ها در بین استان‌های آخر کشور قرار دارند، گفت: دراین‌بین باید یادآور شد که بانک‌های دولتی نیز از کمترین فعالیت ممکن در جهت حمایت از بخش خصوصی برخوردار هستند.

او نگاه بخشنامه‌ای به موضوعات مربوط به اقتصاد استان را یک آفت بزرگ در بین مدیران اجرایی خواند و گفت: این در حالی است که مشکلات بخش خصوصی با برخی ابتکارات مدیریتی قابل‌حل است.

در ادامه این نشست، سرپرست شعب منطقه جنوب غرب بانک اقتصاد نوین از آمادگی ارائه خدمات این بانک در قالب طرح ارزینو به فعالان اقتصادی خوزستان خبر داد.

فرید جلالی در این نشست اظهار کرد: بانک اقتصاد نوین از جمله بانک‌های خوش‌نام کشور است که هیچ‌گونه بدهی به بانک مرکزی ندارد و در تلاش است تا خدمات مطلوبی به مشتریان خود ارائه کند.

او با بیان اینکه به‌واسطه ظرفیت بسیار خوبی که در اتاق بازرگانی اهواز وجود دارد، این بانک آمادگی دارد تا خدمات خود ویژه فعالان اقتصادی استان را توسعه دهد، گفت: امیدواریم تعاملات بین بانک اقتصاد نوین و اتاق بازرگانی اهواز در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک به ارائه هرچه بهتر این خدمات منجر شود.

جلالی تصریح کرد: از جمله خدمات بسیار خوبی که از طریق این بانک برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده، طرح ارزینو است.

سرپرست شعب منطقه جنوب غرب بانک اقتصاد نوین اضافه کرد: با اجرای این طرح، امکان دریافت تسهیلات اقساطی با شرایط آسان و در کمترین زمان ممکن برای مشتریان از طریق سپرده‌گذاری و توثیق حداقل 650 دلار یا یورو در قالب اسکناس فراهم شده است.

جلالی با تأکید بر اینکه تمام مشتریان حقیقی و حقوقی بانک می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، افزود: ارزینو برای افرادی که اسکناس دلار یا یورو در اختیار داشته و احتیاج به نقدینگی دارید، فرصتی فراهم می‌آورد که بدون نیاز به فروش ارز، با وثیقه قرار دادن اسکناس‌های خود نزد بانک، در سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات موردنظر خود را با شرایط ویژه دریافت کنند.

او خاطرنشان کرد: پس از تسویه تسهیلات، اسکناس‌ها به همان ارز توثیقی (دلار/یورو) به افراد وام‌گیرنده بازگردانده خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه