سفیر فرانسه در دیدار با نایب رئیس اتاق مشهد عنوان کرد

ضرورت تسهیل تعامل بانکی ایران و فرانسه

سفیر فرانسه در ایران اظهار داشت: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران امیدواریم با توافق نهایی، شاهد رفع تحریم‌های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی ایران و فرانسه باشیم.
تاریخ: 22 آبان 1395
شناسه: 5250

سفیر فرانسه در تهران در دیدار با نائب رئیس اتاق مشهد بر عزم کشورش بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و فرانسه تأکید کرد.

«فرانسوا سنه‌مو» با ابراز خرسندی از اجرای برجام، بر عزم فرانسه بر اجرای تعهدات این کشور در چارچوب برجام تأکید و ابراز امیدواری کرد: به‌موازات تحکیم روابط دو کشور، تعاملات بانکی در چارچوب برجام تسهیل شود.

سفیر فرانسه ضمن ابراز تمایل برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه بین دو فرانسه و ایران، گفت: بهبود فضای بین‌المللی، زمینه فعالیت‌های بخش خصوصی خارجی را در ایران بیش‌ازپیش فراهم کرده است.

سفیر فرانسه در تهران یادآور شد: در کنار این عامل، قوانین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری ایران نیز بسترهای لازم را برای فعالیت شرکت‌های خارجی مهیا کرده است.

سنه‌مو با تأکید بر مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های فرانسوی و تعامل بنگاه‌های بزرگ و متوسط فرانسوی با بنگاه‌های مشابه ایرانی گفت: این مبادلات باید از سر گرفته شود.

وی از آمادگی فرانسه برای انجام مبادله در زمینه‌های مختلف ازجمله، صنایع، بازیافت منابع، گردشگری، محیط‌زیست و کشاورزی با ایران خبر داد.

سفیر فرانسه در تهران گفت: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران امیدواریم با توافق نهایی، شاهد رفع تحریم‌های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی ایران و فرانسه باشیم.

محمدرضا  توکلی‌زاده، نایب‌رئیس اتاق مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط ایران و فرانسه در دوران تحریم‌ها، دچار افت شده بود ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های اقتصادی ایران و فرانسه به شرایط قبل از تحریم برگردد.

نایب رئیس اتاق مشهد با تأکید بر همکاری‌های موفق شرکت‌های ایرانی و فرانسوی در زمینه‌های اقتصادی باوجود همه مشکلات فرارو، گفت: خراسان رضوی پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک با کشور فرانسه دارد.

وی از مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام نام برد و حضور سالانه 27 میلیون توریست زائر را در این استان از مزیت‌های خراسان رضوی برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه