همزمان با برگزاری همایش تجاری دوجانبه در اتاق البرز

اتاق البرز و هو آسنگ کره جنوبی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق البرز معتقد است آشنایی بیشتر کره جنوبی نسبت به بازار ایران و همکاری اقتصادی با این کشور زمینه‌ساز توسعه صادرات و حضور فعال‌تر ایران در بازار جهانی است.
تاریخ: 01 آذر 1395
شناسه: 5469

روسای اتاق‌های البرز و هوآسنگ کره جنوبی در همایش تجاری دو استان که در اتاق البرز برگزار شد، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: بستر گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کره جنوبی در استان البرز فراهم است.

رحیم بنا مولایی در نشست مشترک هیات تجاری کره با فعالان اقتصادی استان البرز افزود: با توجه به تجربیات ارزشمند کره جنوبی در زمینه‌های مختلف صنعتی ازجمله در بخش‌های خودروسازی، های‌تک، فناوری و اطلاعات فعالان اقتصادی البرز از همکاری‌های مشترک با این کشور استقبال می‌کنند.

وی افزود: آشنایی بیشتر کره جنوبی نسبت به بازار ایران و همکاری اقتصادی با این کشور زمینه‌ساز توسعه صادرات و حضور فعال‌تر ایران در بازار جهانی است.

رئیس اتاق البرز همچنین تأسیس دفتر همکاری اقتصادی کره جنوبی در استان البرز را ضروری دانست و گفت: حرکت در این راستا آشنایی کامل فعالان اقتصادی با امکانات، توانایی‌ها و دستیابی به زمینه‌های همکاری تجاری و بازرگانی طرفین را مهیا می‌کند.

بنا مولایی اضافه کرد: کره جنوبی دارای اقتصاد توسعه‌یافته است و ایران از استفاده تجربیات این کشور در راه توسعه و پیشرفت استقبال می‌کند.

 وی تأکید کرد: ایران می‌تواند پل ارتباطی برای صادرات محصولات کره جنوبی به کشورهای خاورمیانه باشد.

بنا مولایی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی استان البرز افزود: البرز درزمینهٔ تولید قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، دارو، فنّاوری و های‌تک آماده همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کره جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز دومین تولیدکننده دارو بخصوص در زمینه بیماری‌های خاص در ایران است گفت: فعالان اقتصادی استان می‌توانند همکاری‌های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور کره جنوبی داشته باشند.

رئیس اتاق البرز تأکید کرد: استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در استان البرز از ویژگی‌های مهم این منطقه است و ما می‎توانیم به‌صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و کره جنوبی را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

کره جنوبی آماده انتقال فنّاوری نوین به استان البرز است

در ادامه این نشست، رئیس اتاق بازرگانی هوآسنگ کره جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعتی البرز کشورش آماده سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به این استان است.

چوی جووان افزود: دو استان البرز و هوآسانگ کره جنوبی با شناخت از ظرفیت‌ها یکدیگر گسترش همکاری‌های را در آینده نزدیک تداوم می‌بخشند.

جووان همچنین در بخش دیگری از سخنانش، ایران را سرزمینی با استعداد و دارای توانایی‌های علمی و صنعتی فوق‌العاده توصیف کرد و افزود: تجار کره جنوبی برای همکاری اقتصادی در این سرزمین وسیع که وسعت آن هفت برابر کره جنوبی است و متجاوز از 80 میلیون نفر جمعیتم دار، آمادگی کامل دارد.

رئیس اتاق بازرگانی هوآسنگ کره جنوبی هدف سفر هیات تجاری کره جنوبی به استان البرز را آشنایی بیشتر با امکانات و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاران و بررسی راهکارهای همکاری با فعالان اقتصادی این استان عنوان کرد.

جووان اظهار امیدواری کرد: دیدارهای تجار کره جنوبی با فعالان اقتصادی استان البرز زمینه‌های لازم را برای امضا توافق‌نامه‌های اقتصادی بیش‌ از پیش فراهم کند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری توسط رحیم بنا مولایی رئیس اتاق البرز و چوی جووان رئیس اتاق بازرگانی استان هوآسانگ کره جنوبی امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و همچنین همکاری‌های اقتصادی، علمی و فناوری در میان جوامع کسب‌وکار مربوط به خود تلاش خواهند کرد.

تشویق و گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان کارآفرینان و اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور کره جنوبی و البرز، تبادل اطلاعات در زمینه منافع متقابل در اقتصاد، تجارت خارجی، قوانین و مقررات تجارت، سرمایه‌گذاری، آداب‌ورسوم، پشتیبانی و ارائه خدمات موردنیاز هیات های تجاری در زمان بازدید از استان البرز و کشور کره جنوبی و ایجاد فضای مناسب برای حضور هیات های تجاری ازجمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

تشکیل شورای تجاری بین کشور کره جنوبی و استان البرز به‌عنوان اساس همکاری بین بخش‌های خصوصی دو طرف و همچنین ارائه استراتژی‌های مناسب برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی و حل موانع موجود از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهد.

در همین رابطه