با حضور سفرای کشورهای عضو اکو

اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری اردبیل رونمایی شد

هم‌زمان با افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳، اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری این استان نیز با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و حاشیه دریای سیاه رونمایی شد.
تاریخ: 12 اردیبهشت 1402
شناسه: 56233

هم‌زمان با افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل رونمایی شد.

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با محوریت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای طرح‌های حوزه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ابعاد اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعتی، معدن، تجارت، حوزه خدمات و… برگزار شد و در قالب میزهای تخصصی فعالان این حوزه‌ها با شرکت‌کنندگان خارجی اعم از ترکیه، تاجیکستان، رومانی، صربستان، بلغارستان، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: در قالب این همایش سعی شد تا میهمانان و سفرای کشورهای عضو اکو بیش از گذشته با توانمندی‌های استان اردبیل و قابلیت‌های آن در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و همچنین تجارت آشنایی پیدا کنند.

حسین پیرمؤذن اظهار کرد: در کنار گسترش مناسبات اقتصادی با رویکرد گردشگری، سعی بر این است تا با نگاه جهان عاری از خشم و خشونت بتوان تلاش مؤثرتری را در تقویت مؤلفه‌های همگرایی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فراهم کرد.

وی تصریح کرد: هرچند تفاوت فرهنگ‌ها، زبان‌ها و آداب و سنن را در این کشورها شاهد هستیم اما گردشگری می‌تواند پل همگرایی، هم‌زیستی و نقطه وحدت بیشتر برای مردم این کشورها باشد تا بیش از گذشته بتوانند در ابعاد مختلف فعالیت‌ها را به‌پیش ببرند.

رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی گفت: اعضای عضو اکو با طی کردن مسافت‌های مختلف این بار به سرزمین شایستگی‌ها با کلکسیونی از توانمندی‌های حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجارت روی آوردند تا در یک تعامل مشترک بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را انجام دهند.

پیرمؤذن ضرورت استفاده از تجارب مفید و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های ممتاز اردبیل را در قالب این رویداد یادآور شد و افزود: ما فرصت‌ها را مغتنم می‌دانیم و این نشست را آغاز حرکتی مؤثر در تقویت روابط و همکاری‌های مشترک به‌حساب می‌آوریم تا نقطه عطفی در تداوم این همکاری‌ها و همدلی‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گسترش روابط سالم و سازنده با دنیا بسیار مهم و اساسی است و قطعاً با تلاش مسئولان کشوری به‌ویژه وزارت امور خارجه توانمندی دیپلماسی گردشگری را بیش از گذشته شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی اضافه کرد: تنها استراتژی مؤثر در این حوزه تقویت دیپلماسی گردشگری با نگاه ارتقای صلح و ثبات در منطقه است تا بتوان فرصتی بی‌نظیر در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها شکل داده و به وجود آورد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل و معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، از سفرای کشورهای عضو اکو تجلیل و در قالب میز تخصصی توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن و… در معرض توجه میهمانان و شرکت‌کنندگان این رویداد قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه