سیدمهدی طبیب زاده در نشست با اعضای انجمن طلا

صنعت طلا، گنج کشف نشده‌ای در حوزه اشتغال است

رئیس اتاق کرمان معتقد است: صنعت طلا در اقتصاد ایران مغفول مانده؛ درحالی‌که با استفاده از ظرفیت‌های این صنعت می‌توان اشتغال‌زایی قابل‌توجهی انجام داد.
تاریخ: 16 خرداد 1402
شناسه: 56624

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: مصرف طلا به‌عنوان یک صنعت ظریف رو به افزایش است و اگر هزینه 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی دستمزد ساخت طلا به کرمان منتقل شود، حدود 5 تا 6 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان کرمان افزود: این صنعت مغفول مانده و سهم آن در GDP استان مشخص نیست که باید بیشتر به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه صنعت طلا چندمنظوره، لوکس، ارزش‌آفرین و تقویت‌کننده فرهنگ است، ادامه داد: ازآنجایی‌که تأکید اتاق کرمان بر صادرات کالاهای متنوع است، طلا می‌تواند در این زمینه ارزش‌آفرینی و ارزآوری بیشتری داشته باشد.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اکثر فعالیت‌های اقتصادی کرمان در حوزه‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی است، بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه بانوان از اشتغال باز مانده‌اند و این صنعت می‌تواند به افزایش اشتغال آن‌ها کمک کند.

رئیس اتاق کرمان، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان در این حوزه، پرداختن به مسائل فرهنگی و میراث استان در این صنعت ازجمله موارد ارزشمندی است که در کرمان باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: اتاق کرمان در تهیه نقشه راه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی، شناخت وضعیت فعلی، رفع موانع، آموزش و ... حمایت‌های خود را از فعالان انجام خواهد داد.

در ادامه رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان کرمان گفت: جوانان و فعالان این حوزه خلاقیت و توانمندی‌های بسیاری دارند که امیدواریم اتاق کرمان از آنها در زمینه صادرات و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی حمایت کند.

 احمد منصوری نژاد افزود: نمایشگاه جواهرات استانبول در مهرماه سال جاری با حضور فعالان 50 کشور مصرف‌کننده طلا در جهان شامل قطر، امارات، عربستان، کویت و بحرین برگزار می‌شود که 90 درصد طلای مصرفی این کشورها را فعالان ترکیه می‌سازند.

وی ابراز امیدواری کرد: اتاق کرمان برای شرکت در این نمایشگاه حمایت‌های لازم را از انجمن انجام دهد.

موضوعات :
در همین رابطه