با محوریت بخش‌های فناوری، هوش مصنوعی و مالی

فرانسه ۱۶ میلیارد دلار سرمایه خارجی به دست آورد

فرانسه در قالب ۵۶ پروژه تجاری در بخش‌های فناوری، هوش مصنوعی و مالی، ۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به دست آورد.
تاریخ: 24 اردیبهشت 1403
شناسه: 69883

ریاست جمهوری فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که رویداد «فرانسه را انتخاب کنید» در سال ۲۰۲۴، اجلاس سالانه‌ای که باهدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی در فرانسه برگزار می‌شود، منجر به جمع‌آوری ۱۵ میلیارد یورو برابر ۱۶٫۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خواهد شد که نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

این مبلغ نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری نسبت به اجلاس سال گذشته است که ۱۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی به همراه داشت.

این اجلاس سالانه باهدف تجلی شهرت پاریس به‌عنوان مرکزی تجاری پیشرو در اروپا برگزار می‌شود، زیرا فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، به دلیل کسری بودجه و رشد اقتصادی ضعیف در سه‌ماهه اول سال با چالش‌هایی مواجه شده است.

پاریس همچنین به‌طور سنتی از نیویورک و لندن به‌عنوان یک مرکز مالی جهانی عقب بوده است؛ نظرسنجی Z/Yen که در ماه مارس منتشر شد، نشان داد نیویورک همچنان برترین مرکز مالی جهان و لندن در رتبه دوم رتبه‌بندی قرار دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که مجموع 15 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی از ۵۶ پروژه تجاری مختلف، با بخش‌های کلیدی برای سرمایه‌گذاری ازجمله فناوری، هوش مصنوعی و مالی به‌دست‌آمده است.

ازجمله شرکت‌های سرمایه‌گذار در این بخش غول فناوری و نرم‌افزار مایکروسافت بوده است که ۴ میلیارد یورو برابر ۴٫۳ میلیارد دلار در فرانسه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گفته این شرکت بیشتر این سرمایه‌گذاری روی بخش هوش مصنوعی متمرکز خواهد شد و مایکروسافت یک مرکز داده در شهر مولوز فرانسه راه‌اندازی خواهد کرد.

موضوعات :
در همین رابطه