در نشست رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی اردن

توسعه مبادلات ایران و اردن نیازمند شناخت ظرفیت‌های دوجانبه است

صمد حسن‌زاده در نشست با رئیس اتاق بازرگانی اردن، با اشاره به اینکه مبادلات تجاری دو کشور تناسبی با ظرفیت‌های موجود ندارد، افزایش شناخت تجار دو کشور از ظرفیت‌های متقابل را برای توسعه مبادلات راهگشا دانست.
تاریخ: 12 خرداد 1403
شناسه: 70053

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به روابط اقتصادی ایران و اردن، گفت: مبادلات تجاری ایران و اردن با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو کشور بسیار کمتر از سطح انتظار است و برگزاری نشست‌های دوجانبه و اعزام متقابل هیات‌های اقتصادی می‌تواند بهبوددهنده روابط دوجانبه باشد.

صمد حسن‌زاده در دیدار با خلیل محمدالحاج توفیق، رئیس اتاق بازرگانی اردن که در حاشیه نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در امان برگزار شد، افزود: به دلیل عدم شناخت فعالان اقتصادی از امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی یکدیگر، ضرورت دارد مبادله هیات‌های تجاری و برگزاری سمینارهای فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در دو کشور، موردتوجه قرار گیرد.

به عقیده او، این امر می‌تواند نقش مهمی در شناخت متقابل تجاری و تولیدی بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور داشته باشد.

در ادامه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس اتاق بازرگانی اردن و هیات همراه دعوت کرد تا در چهلمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی که در پاییز 1403 در تهران برگزار می‌شود شرکت کنند.

در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی اردن نیز ضمن تائید اینکه آشنایی تجار دو کشور با ظرفیت‌های موجود ضروری است، از دعوت رئیس اتاق ایران برای حضور در چهلمین نشست مجمع عمومی اتاق اسلامی در تهران استقبال کرد.

خلیل محمدالحاج توفیق، اعلام کرد: در پاییز 1403 به همراه هیات تجاری اردن در تهران حضور پیدا خواهد کرد.

در همین رابطه