رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

رئیس اتاق صنعت اردن در دیدار با رئیس اتاق ایران

اردن آماده پذیرش هیات تجاری بخش خصوصی ایران است

رئیس اتاق صنعت اردن در ملاقات با همتای ایرانی خود ضمن اشاره به موافقت‌نامه‌هایی که بین این کشور و اتحادیه اروپا، کانادا و دیگر کشورها به منظور تجارت آسان، به امضا رسیده است، پیشنهاد داد که بین اتاق ایران و اتاق اردن نیز برای تسهیل روابط بین بخش خصوصی دو کشور، تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

28 آذر 1396
کد خبر : 11470
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق صنعت اردن با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در این نشست یکی از راهکارهای توسعه مناسبات بین ایران و اردن را همکاری‌های سه‌جانبه به ویژه در بازار عراق و سوریه برشمرد و تأکید کرد: به دلیل مبادله اندک اطلاعات بین تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، تاکنون نتوانسته‌ایم سطح مناسبات خود را افزایش دهیم.

به اعتقاد وی در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای صدور روادید تجاری توسط دو کشور و اعمال تسهیلات در زمینه تعرفه‌های گمرکی و ارتباط تجاری مستقیم بین ایران و اردن و حذف واسطه‌ها می‌تواند در گسترش روابط اثرگذار باشد.

عدنان ابوراغب، رئیس اتاق صنعت اردن با اشاره به گستردگی حوزه صنعت و تجارت در ایران، شرایط را برای احیای روابط دوجانبه مساعد خواند و گفت: پیشنهاد در مورد همکاری در زمینه بازسازی عراق و سوریه، نکته مهم و کلیدی است. از طرفی به تازگی اردن با اتحادیه اروپا موافقت‌نامه‌ای در خصوص آسان‌سازی صدور گواهی مبدأ و امکان صادرات به این منطقه با 30 درصد تعرفه امضا کرده است. همچنین موافقت‌نامه تجارت آزاد با ایالات‌متحده و کانادا امضا کردیم که همه این موارد می‌تواند به توسعه سطح روابط اردن با این کشورها کمک کند.

وی ادامه داد: اردن از پذیرش هیات های تجاری و اقتصادی ایران برای حضور در اردن و کسب اطلاعات لازم از اقتصاد این کشور، استقبال می‌کند.

رئیس اتاق صنعت اردن پیشنهاد داد که موافقت‌نامه‌ای بین اتاق‌های دو کشور برای آماده‌سازی زمینه همکاری بیشتر بین تجار و بخش خصوصی ایران و اردن، به امضا برسد.

موضوعات :
در همین رابطه