مشعل المپیک 2024 روز جمعه روشن می‌شود

تماشای مسابقات المپیک پاریس چقدر هزینه دارد؟

بررسی هزینه پرواز، هتل و بلیت بازی‌های المپیک 2024 پاریس حاکی از این است که تماشای حضوری این مسابقات حدود 5 تا 6 هزار دلار هزینه خواهد داشت که البته در بحث تامین بلیت هواپیما از مبادی مختلف تا حدودی می‌تواند تغییر کند.
تاریخ: 01 مرداد 1403
شناسه: 70447

مشعل المپیک 2024 پاریس روز جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه در رودخانه سن روشن می‌شود و به مدت 2 هفته ورزشکاران برجسته دنیا در رشته‌های مختلف برای رسیدن به مدال با هم رقابت جذاب و تماشایی خواهند داشت.

تماشای مسابقات المپیک به‌عنوان بزرگ‌ترین رقابت ورزشی دنیا از نزدیک، همواره طرفداران زیادی داشته است و ورزش‌دوستان از کشورهای مختلف راهی محل برگزاری بازی‌ها می‌شوند تا لذت تماشای این مسابقات را بیشتر بچشند.

هفته‌نامه TIME آمریکا در گزارشی به بررسی هزینه‌های سفر به المپیک پاریس پرداخت. در این گزارش آمده است: برای جنیفر آیرونیا، یک روزنامه‌نگار 34 ساله از دالاس، تگزاس، حضور در المپیک برای حمایت از ورزشکاران زن سیاه‌پوست مانند سیمون بایلز و شاکری ریچاردسون بدون در نظر گرفتن هزینه‌های سنگین، کاری است که باید انجام دهد.

آیرونیا در مجموع تقریباً بین 5000 تا 6000 دلار برای حضور در بازی‌های امسال هزینه کرد که شامل هزینه تخمینی غذا یا حمل‌ونقل محلی نمی‌شود. «[حتی] اگر خیلی گران بود، من عقب‌نشینی نمی‌کردم و باز هم می‌توانستم راهی برای تحقق آن پیدا کنم. تماشای تلاش این ورزشکاران برای موفقیت، قیمت ندارد.»

برای المپیک 2024 پاریس، هزینه‌های ایرونیا عادی است. کارشناسان می‌گویند که تماشاگران بین‌المللی می‌توانند انتظار داشته باشند حداقل 5000 دلار برای تماشای مسابقات از نزدیک هزینه کنند. این هزینه شامل هتل، بلیت هواپیما و ویزا است، اگرچه قیمت‌ها تا حد زیادی بسته به انتخاب محل اقامت شرکت‌کنندگان متغیر است.

به اعتقاد کارشناسان سفر به المپیک 2024 پاریس به دلیل ارزش پول کشور میزبان و هزینه زندگی، پرهزینه‌تر از دوره‌های گذشته خواهد بود.

کن هانسکام، که در فن‌آوری ورزش و سرگرمی به‌عنوان مدیر عملیاتی Ticket Manager کار می‌کند، می‌گوید: «هزینه‌های حضور در المپیک پاریس، بسیار شبیه المپیک لندن در سال 2012 است.»

هزینه پرواز

جانیس موسکوف، سفرنامه‌نویس و وبلاگ نویس 50 ساله ساکن شیکاگو که هتل خود را در پاریس در ژوئیه 2023 رزرو کرد، 3737 دلار برای بلیط هواپیما رفت و برگشت برای خانواده پرداخت کرد. با این حال، در مجموع، او انتظار دارد حداقل 15000 دلار بدون احتساب پول غذا برای المپیک با خانواده‌اش خرج کند.

 

بر اساس داده‌های پاریس لاین که با TIME به اشتراک گذاشته شده است، میانگین قیمت بلیط هواپیمای رفت و برگشت از آمریکا به پاریس در حال حاضر 827 دلار است.

با این حال در 1 ژوئیه، ایرفرانس و ترانساویا فرانس بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کردند و اعلام کردند هزینه سفر به پایتخت فرانسه و بازگشت از آن «از سایر شهرهای بزرگ اروپایی کمتر است».

هزینه‌های هتل

هزینه‌های هتل در حال حاضر بالاتر از میانگین در پاریس است، اما هزینه‌ها به سمت کاهش در حال تغییر است. گزارش Lighthouse نشان می‌دهد که قیمت یک اتاق هتل 5 ستاره برای ماه اوت در اواسط ژوئن حدود 840 یورو (908 دلار) هست. این در حالی است که در ماه می‌ارزش این اتاق برای روز 931 یورو (1006 دلار) بود.

 هانسکام می‌گوید: «در برخی موارد، [رزرو کردن یک سفر] در حال حاضر آسان‌تر است و استرس کمتری نسبت به 6 ماه یا یک سال پیش دارد.»

موسکوف برای اقامت در هتلی در منطقه سن ژرمن دو پر پاریس که چهار نفر را به مدت پنج شب در خود جای می‌دهد، نزدیک به 5000 دلار پرداخت کرد. آیرونیا نیز برای شش شب اقامت خود بیش از 2000 دلار پرداخت کرد.

میانگین نرخ هتل در حال حاضر نزدیک به شبی 400 دلار است. به گزارش رویترز، در سال 2012، قیمت هتل‌های لندن برای یک اتاق هتل چهار ستاره بین 200 تا 415 پوند (حدود 353 تا 733 دلار، اگر نرخ تبدیل سال 2012 را رعایت کنید و تورم را در نظر بگیرید) بود.

کاهش ورود گردشگران بین‌المللی

فرانسه در حال حاضر یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان است و فصل اوج حضور گردشگران تابستانی جولای و آگوست است. با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک که در 26 جولای آغاز می‌شود، این کشور انتظار دارد بین 2.3 تا 3.1 میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند، با این حال، نرخ گردشگری در پاریس در حال حاضر کمتر از حد معمول است، گردشگران بین‌المللی ممکن است با توجه به هجوم جمعیت برای تماشای بازی‌های المپیک، در زمان برگزاری مسابقات به این شهر سفر نکنند.

دفتر گردشگری پاریس گزارش می‌دهد که ورودی‌های بازیدکنندگان بین‌المللی در ماه جولای در مقایسه با ماه مشابه در سال 2023، 14.8 درصد کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود نرخ رزرو هتل برای 10 روز اول جولای به‌طور متوسط 60 درصد ظرفیت داشته باشد که کاهش 10 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

هزینه بلیت مسابقات

برای تماشای المپیک از نزدیک و سفر به پاریس، هزینه بلیت بازی‌ها، را هم باید در نظر گرفت. 10 میلیون بلیت برای بازی‌های المپیک پاریس به فروش رسیده است که در مقایسه با سال 2016 در ریو و 2020 در توکیو، بیش از 2 میلیون بلیت افزایش یافته است.

 قیمت بلیط تا حد زیادی بسته به رویداد متفاوت است. قیمت تماشای ژیمناستیک هنری زنان از 125 تا 690 یورو (حدود 135 تا 746 دلار) در چرخش است.قیمت‌های نیمه‌نهایی و فینال شنا به همین صورت است، اگرچه بلیت‌های پایین‌ترین سطح ۸۵ یورو (۹۲ دلار) هستند.

 قیمت‌ها نیز ممکن است بر اساس این که رویداد زنانه یا مردانه است متفاوت باشد. بلیت بسکتبال مردان برای فینال 980 یورو (1059 دلار) است. این در حالی است که بلیط فینال بسکتبال زنان 510 یورو (551 دلار) است.

فینال دوی 100 متر مردان پاریس نیز 980 یورو (1059 دلار) قیمت دارد که جزو گران‌ترین بلیت‌هاست. طبق گزارش گاردین، فینال دوی صد متر در المپیک 2012 لندن در سال 2012 با محاسبه تورم 725 پوند (1282 دلار) قیمت داشت.

با توجه به این موسکوف، وبلاگ‌نویس آمریکایی، در مجموع 3204 دلار برای خود و خانواده‌اش برای بلیط دوومیدانی، واترپلو زنان و والیبال ساحلی هزینه می‌کند.

البته ارزش پول کشور میزبان به طور قابل توجهی بر مقرون به‌صرفه بودن المپیک برای بازدیدکنندگان بین‌المللی تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، در طول المپیک 2016 ریو، رئال برزیل در برابر یورو و دلار آمریکا نسبتاً ضعیف بود و این امر آن را برای بازدیدکنندگان مقرون به صرفه‌تر می‌کرد.

به‌عنوان مثال، در طول بازی‌های المپیک تابستانی 2018، بیش از نیمی از بلیت‌ها 70 رئال برزیل (30 دلار) یا کمتر قیمت داشتند و ارزان‌ترین بلیط کمتر از 20 دلار بود.

با این حال این هزینه‌های از دید موسکوف ارزش آن را دارد: «ما دائماً از تماشای رقابت بهترین ورزشکاران جهان برای کسب مقام اول شگفت‌زده می‌شویم." تا جایی که می‌توانید به تماشای ابرقهرمانان در زندگی واقعی نزدیک شوید.»

موضوعات :
در همین رابطه