ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

کارشناسان مدرسه بازرگانی سالفورد بررسی کردند

دستاورد اقتصادی انگلیس از صعود به فینال یورو 2024 چه بود؟

کارشناسان مدرسه بازرگانی سالفورد معتقدند صعود انگلیس به فینال جام ملت‌های فوتبال اروپا، تاثیرات اقتصادی مثبت و همچنین افزایش بهره‌وری کارکنان را به همراه داشت.

23 تیر 1403
کد خبر : 70385
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ورزشگاه المپیک برلین، فردا شب از ساعت 22:30 میزبان فینال مسابقات جام ملت‌های 2024 فوتبال اروپا بین تیم‌های انگلیس و اسپانیا است تا از قهرمانی این دوره رونمایی شود.

کارشناسان مدرسه بازرگانی سالفورد، درباره تاثیرات اقتصادی حضور انگلیس در فینال یورو 2024، صحبت کرده‌اند.

دکتر تونی سایم، مدرس ارشد اقتصاد و رئیس گروه موضوعی امور مالی و اقتصاد، دانشکده بازرگانی دانشگاه سالفورد گفت: موفقیت ورزشی مزایای اقتصادی ملموسی به همراه دارد. یک نظرسنجی پیش از مسابقات جام ملت‌های فوتبال اروپا که توسط گلوبال دیتا انجام شد، پیش‌بینی کرد که هزینه‌ها در بریتانیا در طول چهار هفته برگزاری مسابقات 2.75 میلیارد پوند افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود نیمی از آن صرف غذا و نوشیدنی شود.

وی افزود: با رسیدن انگلیس به مراحل حذفی یورو و فینال، این تأثیر اقتصادی آشکارتر شده است. حدود 40 درصد از کافه‌‌ها، در جریان بازی نیمه‌نهایی انگلیس در برابر هلند، ساعت کاری‌شان را تمدید کردند و سوپرمارکت‌ها، فروش بیشتر مواد غذایی را گزارش کرده‌اند.

سایم با اشاره به اینکه علاوه بر تاثیرات مالی، به اثرات دیگر موفقیت‌های انگلیس در یورو 2024 اشاره کرد و گفت: فراتر از اثرات هزینه‌های فوری موفقیت ورزشی، مزایای اقتصادی حول تأثیرات احساس خوب وجود دارد. خلق و خو، انگیزه و بهره‌وری در محل کار پس از موفقیت ورزشی افزایش یافته و از نظر فرهنگی و غرور ملی نیز می‌تواند اثر منسجمی داشته باشد.

او معتقد است: انتظار نداشته باشید که اثرات طولانی مدت باشد. به‌خصوص که در شش ماه پس از موفقیت انگلستان در جام جهانی، رشد اقتصاد کند و حتی دچار رکود شد. کاهش مشابهی در رشد اقتصادی به دنبال رسیدن انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی 2018 و فینال یورو 2020 در سال 2021 صورت گرفت.

دکتر جاناتان لرد، مدرس ارشد مدیریت منابع انسانی و قانون استخدام، دانشکده بازرگانی دانشگاه سالفورد هم اظهار کرد: انگلیس دوباره به فینال یورو رسیده است و بخش‌های منابع انسانی (HR) احتمالاً تأثیرات مختلفی را تجربه خواهند کرد که چالش‌های خواهد داشت. احتمالاً افزایش درخواست مرخصی وجود خواهد داشت، زیرا کارمندان به دنبال مرخصی برای تماشای مسابقه یا استراحت پس از جشن هستند. این می‌تواند شامل درخواست مرخصی سالانه، نیم روز یا حتی مرخصی استعلاجی لحظه آخری باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین، منابع انسانی باید درخواست‌های مرخصی برای تائید مدیریت و اطمینان حاصل کند که فعالیت‌های تجاری به دلیل کمبود نیروی انسانی مختل نمی‌شود.

لرد یادآور شد: یکی دیگر از چالش‌ها، کاهش بهره‌وری در صورت شکست است. پیش از مسابقه فوتبال و بعد از آن، ممکن است کاهش قابل توجهی در بهره‌وری وجود داشته باشد. کارمندان ممکن است با بحث در مورد بازی حواسشان پرت شوند یا ممکن است، با توجه به جشن‌های پس از مسابقه، برای کار کردن انرژی لازم را نداشته باشند.

مدرس دانشکده بازرگانی دانشگاه سالفورد با بیان اینکه موفقیت انگلستان می‌تواند روحیه کلی و رفاقت را در محل کار تقویت کند و به یک محیط کاری مثبت‌تر منجر شود، افزود: مطالعه‌ای در دانشگاه وارویک نشان داد که شادی منجر به افزایش 12 درصدی بهره‌وری می‌شود، در حالی که کارگران ناراضی 10 درصد بازده کمتری داشتند.

او تاکید کرد: به‌طور کلی، پیروزی‌های ورزشی ملی می‌تواند تأثیر مثبت عمیق و چندوجهی بر روحیه کارکنان، تقویت روحیه تیمی، مشارکت، رضایت شغلی، رفاه ذهنی، بهره‌وری، وفاداری سازمانی و خلاقیت داشته باشد. این مزایا به یک محیط کاری پر جنب و جوش، باانگیزه و منسجم کمک می‌کند

موضوعات :
در همین رابطه