در آستانه کاهش نرخ بهره در ایالات متحده

سرعت استخدام در بازار کار آمریکا کند شد

آمارهای جدید از انجماد بازار کار آمریکا حکایت دارد. در شرایط فعلی، گرچه شرکت‌ها اخراج‌های گسترده انجام نداده‌اند؛ اما سرعت استخدام کاهش‌یافته است و تعداد کمتری از کارگران به‌طور داوطلبانه کار خود را ترک می‌کنند.
تاریخ: 10 مرداد 1403
شناسه: 70535

کارفرمایان آمریکایی در سال‌های اخیر کمترین اشتها را برای استخدام کارگران جدید از خود نشان داده‌اند. این روند یکی از تبعات جانبی کند شدن اقتصاد است، اگرچه این کندی به‌اندازه‌ای نیست که کارفرمایان نسبت به تعدیل نیرو احساس نیاز کنند. براساس آخرین نظرسنجی که صبح روز سه‌شنبه منتشر شد، در ماه ژوئن ۵٫۳ میلیون نفر استخدام شد که ۳۱۴ هزار نفر کمتر از ماه می ‌بوده است.

نرخ استخدام در آمریکا، با ۳٫۴ درصد از کل اشتغال، پایین‌ترین میزان از ماه مارس ۲۰۲۰ و نیم واحد کمتر از سطح قبل از دوران همه‌گیری کرونا بوده است. توقف استخدام  از سوی کارفرمایان به نفع کارگرانی است که از قبل شاغل هستند. نرخ اخراج و تخلیه به ۰٫۹ درصد رسیده است که پایین‌ترین سطح در سوابق مربوط به سال ۲۰۰۰ به شمار می‌رود.

فدرال رزرو صبح روز سه‌شنبه جلسه دوروزه‌ای را آغاز کرد تا رهبران آن در مورد اینکه آیا وضعیت وخامت بازار کار به‌گونه‌ای هست تا به کاهش نرخ بهره فوریت ببخشد، بحث خواهند کرد. آمار و اعداد استخدامی به این شواهد اضافه خواهند شد. شواهدی مبنی بر اینکه کارگران اعتماد کمتری به بازار کار و دیگر فرصت‌های شغلی دارند، ماه‌هاست که ایجادشده است.

نرخ استعفا، بررسی میزان تمایل کارگران برای ترک داوطلبانه شغل در بازار کار آمریکا روی ۲٫۱ درصد باقی‌مانده است که پایین‌ترین رقم از اوت ۲۰۲۰ تاکنون به شمار می‌رود. کارگرانی که به دنبال مشاغل جدید هستند، تقریباً قادر به یافتن فرصت‌های مشابه سال‌های اخیر نیستند؛ اما به نظر می‌رسد افراد شاغل در حال حاضر در امنیت به سر می‌برند.

در همین رابطه