فائو اعلام کرد

قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته کاهش یافت

براساس اطلاعات منتشرشده در روز جمعه، شاخص قیمت جهانی مواد غذایی سازمان ملل متحد در ماه جولای اندکی کاهش یافت و کاهش در شاخص غلات تا حدی با افزایش قیمت گوشت، روغن‌های گیاهی و شکر جبران شد.
تاریخ: 13 مرداد 1403
شناسه: 70552

شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو، که بیشترین کالاهای غذایی معامله‌شده در سطح جهان را موردبررسی قرار می‌دهد، در ماه جولای به‌طور متوسط ​​۱۲۰٫۸ واحد بود که نسبت به ۱۲۱ در ماه ژوئن کاهش داشته است. قرائت ماه ژوئن پس‌ازاینکه در ابتدا به‌عنوان ۱۲۰٫۶ اعلام  شد، مورد تجدیدنظر قرار گرفت.

شاخص قیمت غلات فائو با کاهش ۳٫۸ درصدی به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به چهار سال گذشته رسید و قیمت‌های جهانی صادرات برای همه غلات اصلی برای دومین ماه متوالی کاهش یافت.

فائو گفت که قیمت گندم به دلیل در دسترس بودن فصلی برداشت گندم زمستانه در نیمکره شمالی و شرایط مطلوب برای محصولات گندم بهاره در کانادا و آمریکا کاهش‌یافته است.

این گزارش می‌افزاید: قیمت صادرات ذرت هم با بهبود برداشت در آرژانتین و برزیل پیش از سرعت سال گذشته کاهش‌یافته و شرایط محصول در آمریکا همچنان قوی باقی‌مانده است.

پیش از جولای، شاخص قیمت مواد غذایی فائو پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح سه‌ساله در ماه فوریه، به مدت چهار ماه متوالی افزایش‌یافته بود. قیمت مواد غذایی در ماه جولای نسبت به سطح یک سال قبل خود ۳٫۱ درصد کاهش داشته و ۲۴٫۷ درصد کمتر از بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۲ بوده است.

موضوعات :
در همین رابطه