همزمان با افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده

گلدمن ساکس شانس رکود اقتصادی آمریکا را افزایش داد

اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سال آینده را از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش دادند، اما الکید کردند که باوجود افزایش نرخ بیکاری، نیازی به نگرانی نسبت به رکود اقتصادی نیست.
تاریخ: 17 مرداد 1403
شناسه: 70593

اقتصاددانان گلدمن به رهبری یان هاتزیوس در گزارشی جدید احتمال وقوع رکود در آمریکا را افزایش دادند اما هم‌زمان اعلام کردند که ریسک وقوع رکود حقیقی را محدود می‌بینند.

به گفته آن‌ها، اقتصاد آمریکا همچنان به‌طورکلی خوب به نظر می‌رسد، هیچ عدم تعادل مالی عمده‌ای وجود ندارد و فدرال رزرو فضای زیادی برای کاهش نرخ بهره دارد و می‌تواند در صورت نیاز به‌سرعت این کار را انجام دهد.

هفته گذشته در حالی به پایان رسید که داده‌های مشاغل آمریکا نشان می‌داد که استخدام در ماه جولای به‌طور قابل‌توجهی کند شده و بیکاری به بالاترین میزان در سه سال اخیر رسیده است. این موضوع نگرانی‌ها را در مورد کندی رشد افزایش داده و این نگرانی را ایجاد می‌کند که فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌های بهره بیش‌ازحد منتظر مانده است.

پیش‌بینی‌های گلدمن نسبت به  پیش‌بینی‌های جی پی مورگان و سیتی‌گروپ کمتر تهاجمی است. گلدمن ساکس انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های سپتامبر، نوامبر و دسامبر، معیار خود را ۲۵ واحد کاهش دهد. در مقابل، جی‌پی مورگان و سیتی‌گروپ پیش‌بینی‌های خود را برای پیش‌بینی کاهش نیم واحدی در ماه سپتامبر اصلاح کردند.

به گفته اقتصاددانان گلدمن ساکس  فرض پیش‌بینی این است که رشد شغل در ماه آگوست بهبود می‌یابد و  کمیته بازار آزاد فدرال کاهش ۲۵ واحدی را به‌عنوان پاسخی کافی به هرگونه ریسک نزولی ارزیابی خواهد کرد. درصورتی‌که این پیش‌بینی نادرست باشد و گزارش اشتغال ماه آگوست به‌اندازه گزارش ماه جولای ضعیف باشد، احتمال کاهش ۵۰ واحدی در ماه سپتامبر وجود دارد.

اقتصاددانان افزودند که آن‌ها تردید دارند که بازار کار تا حدودی در معرض خطر وخامت سریع باشد زیرا فرصت‌های شغلی نشان می‌دهد تقاضا همچنان پایدار است و شوک آشکاری وجود ندارد تا جرقه رکود را ایجاد کند.

در همین رابطه