در پی بهبود گزارش مشاغل

گلدمن ساکس احتمال  رکود در آمریکا را کاهش داد

گلدمن ساکس احتمال ورود اقتصاد آمریکا به رکود در ۱۲ ماه آینده را با ۵ درصد کاهش به ۱۵ درصد رسانده است.
تاریخ: 17 مهر 1403
شناسه: 71147

وزارت کار آمریکا هفته گذشته گزارش داد که افزایش شغل در آمریکا در ماه سپتامبر بیشترین افزایش را در ۶ ماه گذشته داشته است و نرخ بیکاری به ۴٫۱ درصد کاهش یافته است.

یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت که گزارش اشتغال در ماه سپتامبر «روایت بازار کار» را تغییر داده و ترس‌ها در مورد کاهش سریع تقاضای کار برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری را کاهش داده است.

کارگزاری وال‌استریت پیش‌بینی خود را مبنی بر کاهش متوالی ۲۵ واحد پایه برای رسیدن به نرخ پایانی ۳٫۲۵ تا ۳٫۵ درصد تا ژوئن ۲۰۲۵ حفظ کرده است.هاتزیوس گفت که اکنون احتمال کاهش ۵۰ واحد دیگر از نرخ بهره کمتر شده است.

فدرال رزرو در کاه سپتامبر نرخ بهره خود را ۵۰ واحد کاهش داد و به محدوده ۴٫۷۵ تا ۵ درصد رساند که اولین کاهش نرخ بهره از سال ۲۰۲۰ است.

براساس گزارش ابزار FedWatch گروه مالی CME نشان می‌دهد که بازارهای مالی احتمال کاهش یک‌چهارم درصدی را از ۷۱٫۵ درصد قبل از گزارش به ۹۵٫۲ درصد در ماه نوامبر افزایش داده‌اند.

کارگزاری وال‌استریت گفت که درحالی‌که تعداد مشاغل در نوسان بوده است، اما احتمالاً می‌توان آن‌ها را به‌صورت اسمی در نظر گرفت زیرا هیچ نشانه روشنی برای بازنگری‌های مداوم منفی بیشتر وجود ندارد.

هاتزیوس گفت که به‌طورکلی، ما هیچ دلیل واضحی برای متوسط ​​بودن رشد مشاغل درزمانی که فرصت‌های شغلی بالا است و تولید ناخالص داخلی به‌شدت در حال رشد است، وجود ندارد.

بااین‌حال، گلدمن ساکس هشدار داد که ماه اکتبر احتمالاً ماه پیچیده‌ای خواهد بود، زیرا هم طوفان و هم اعتصاب بزرگ کارگران در بندرهای آمریکا، لیست حقوق و دستمزد را کاهش خواهد داد.

در همین رابطه