رئیس اتاق گرگان با اشاره به تفاهم‌نامه با قزاقستان؛

نگذاریم مفاد تفاهم‌نامه گلستان-منگستائو روی کاغذ بماند

رئیس اتاق گرگان بر لزوم اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده با قزاقستان تأکید کرد.
تاریخ: 08 اسفند 1395
شناسه: 7234

رئیس اتاق گرگان در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با کشور قزاقستان بیان کرد: نباید دست روی دست گذاشت تا مفاد تفاهم‌نامه‌ها بر روی کاغذ باقی بماند. با همکاری دستگاه‌های دولتی باید آن را عملی ساخت.

رمضان بهرامی گفت: نزدیک به دو ماه از سفر به قزاقستان گذشته و اتاق گرگان نیز از توان خود در تحقق تفاهم‌نامه استفاده کرده است اما اتاق به‌تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود و نیاز به همراهی دستگاه‌های دولتی است.

بهرامی ادامه داد: با توجه به سفر به قزاقستان به‌اتفاق برخی دستگاه‌های دولتی و شخص استاندار، شاهد اتفاقات خوب و توسعه روابط با کشور قزاقستان هستیم که نشان‌دهنده اهمیت این دیدارها است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت ریلی استان گلستان گفت: بخش خصوصی استان در راه‌آهن سهمی نداشته و جای خالی سرمایه‌گذاری در این بخش احساس می‌شود.

گفتنی است در تفاهم‌نامه‌ای که میان استاندار گلستان و استاندار منگستائو منعقد شده باهدف توسعه همکاری اقتصادی، علمی، آموزشی، فناوری و فرهنگی، با برگزاری حداقل یک نمایشگاه اختصاصی و برگزاری همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در دو استان در هرسال موافقت شد.

همچنین   در تفاهم نامه مذکور مقرر شده روسای اتاق‌های بازرگانی دو استان گزارش‌های دوره‌ای سه‌ماهه از روند اجرای مفاد این تفاهم‌نامه تهیه و به استانداران ارائه کنند.

 

 

 

موضوعات :
در همین رابطه