جواد قاسمی، رییس انجمن روابط عمومی ایران در گفتگو با واحد چندرسانه ای پایگاه خبری اتاق ایران آنلاین در حاشیه نشست «ارتباط و اعتماد؛ دو بال تابآوری در بحران»، با اشاره به اهمیت و حساسیت دوچندان ارتباطات و اطلاعرسانی در شرایط بحران، گفت: عملکرد و تولیدات صنعت، بر تمام اجزای کار و زندگی مردم تاثیر میگذارد و وقتی شرایط بحرانی میشود، طبیعتا صنعت دچار مشکل خواهد شد؛ به خصوص که ممکن است برخی از زیرساختهای ما نتوانند کارکردهای معمول را ارائه دهند.
رییس انجمن روابط عمومی ایران خاطرنشان کرد: در شرایط بحران، مقولهای که میتواند به مردم کمک کند تا راحتتر در فضا قرار گیرند، ساماندهی اطلاعرسانی شفاف و درست است تا شهروندان متوجه بحثهای اساسی و کلیدی شرایط روز اجتماع باشند. بنابراین در این زمینه روابط عمومیها، رسانهها، روزنامهها، خبرگزاریها و فضای مجازی دارای مسئولیت دوچندانی هستند.
قاسمی درباره مسئولیتها و نقش مجموعههایی نظیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه اطلاعرسانی در شرایط بحران، بیان داشت: گاهی یک مرکزیتی مانند اتاق بازرگانی در سطح کشور، مسئولیتاش به شکلی است که بایستی بتواند سامادهی کند و فاصلهای که بین بخش خصوصی و سازمانهای دولتی وجود دارد را مدیریت نماید و به بهترین شکل از ابزار اطلاعرسانی استفاده کند.
عضو موسس انجمن روابط عمومی ایران تاکید کرد: در مجموع توصیهام به همکاران بخش روابط عمومی در صنعت یا سایر زمینههایی که مربوط به کار صنعت میشود، این است که شفافسازی کنند و به موقع اطلاعرسانی نمایند و از ابزار ارتباطی به خوبی استفاده کنند تا فضا برای گسترش شایعات مهیا نشود.
جواد قاسمی افزود: هر جا خوب و به موقع اطلاعرسانی کردهایم، از شایعات جلوگیری شده است. این میتواند دستور کار روابط عمومیها در شرایط بحران باشد.
به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران آنلاین، نشست «ارتباط و اعتماد؛ دو بال تابآوری در بحران» روز دوشنبه 6 مرداد ماه با حضور جواد قاسمی رییس انجمن روابط عمومی ایران، سید شهابالدین طباطبایی عضو شورای اطلاعرسانی دولت و جمعی از مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات از دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. فعالان حوزههای ارتباطی و روابط عمومی در این نشست به بیان درسآموختههای جنگ تحمیلی اخیر در حوزه تخصصی ارتباطات و روابط عمومی پرداختند.