در نشست سالانه روابط عمومی اتاق‌های استانی مطرح شد

شورای روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور تشکیل شد | در جشنواره دوم روابط عمومی اتاق‌ها شبکه‌سازی ملاک ارزیابی‌هاست

در نشست سالانه روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور ضمن معرفی شاخص‌های جشنواره دوم و تاکید بر مشارکت روابط عمومی‌ها در شبکه‌سازی، شورای روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور تشکیل شد.
خبرنگار
تاریخ: 13 آذر 1404
شناسه: 88358

نشست سالانه روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور در اتاق زنجان برگزار شد.

نیما شایان مدیر روابط عمومی اتاق ایران در ابتدای این نشست به روند برگزاری نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری اشاره کرد و گفت: در این جشنواره آثار را در سه سطح مورد بررسی قرار دادیم هرچند همه آثار از منظر استانداردها، کیفیت بالایی داشتند؛ اما در رقابت باید این سطح‌بندی انجام می‌شد.

بنابراین سعی شد در نخستین جشنواره، عناوین کلی در فهرست‌های شاخص دیده شود.

او درباره چارچوب جشنواره دوم صحبت کرد و ادامه داد: در این مدت چارچوب‌های جشنواره دوم را مورد بحث قرار دادیم و خوشبختانه نسبت به برگزاری آن استقبال شده و در تلاشیم در این جشنواره رقابت مدنظر نباشد بلکه شبکه‌سازی را ملاک عمل قرار دهیم و ارزیابی‌ها به میزان مشارکت روابط عمومی‌ها در این شبکه‌سازی متمرکز باشد.

او ادامه داد: قرارگاه رسانه‌ای اتاق‌ها شکل گرفته و به دنبال تولد شبکه‌سازی روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور هستیم، بنابراین ۵۰ درصد امتیاز به تشکیل این قرارگاه رسانه‌ای مربوط می‌شود.

شایان در ادامه جزئیات فرآیند شکل‌گیری قرارگاه رسانه‌ای را تشریح کرد و افزود: هدف این است که توانمندی‌ها و نفوذ خود را در سطح رسانه‌ای افزایش دهیم و در جشنواره دوم این سطح را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران درباره ۵۰ درصد دیگر امتیازهای موردنظر جشنواره دوم، گفت: تعداد اخباری که از زمان شروع فعالیت «اتاق ایران آنلاین جدید»از هر روابط عمومی در پنل بارگزاری می‌شود، ۱۰ امتیاز، میزان مشارکت در رویکرد پرونده‌ای، ۱۰ امتیاز، تدوین کتاب روایت‌های مسئولیت اجتماعی اتاق‌های سراسر کشور، مدیریت بحران اقتصادی به کمک رسانه و روابط عمومی، تنظیم روابط درون‌سازمانی با کسب امتیاز از رئیس اتاق و دبیر هر اتاق که امتیازبندی شاخص‌های نهایی به هیات داوران جشنواره دوم مربوط می‌شود، محورهای بعدی جشنواره را تشکیل می‌دهند.

او تاکید کرد: جشنواره دوم از همین امروز شروع شده و تلاش کنید در هم‌افزایی و شبکه‌سازی روابط عمومی‌ها مشارکت جدی داشته باشید.

ارتباطات عامل توسعه است

جواد قاسمی رئیس انجمن روابط عمومی‌ ایران نیز با حضور در این نشست تصریح کرد: در بخش‌های دولتی و خصوصی مسئولیت داوری آثار را به عهده داشتم و مشارکت در جشنواره روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور نیز تجربه خوبی بود. در این بین باید گفت که روابط عمومی اتاق‌ها با بخش دولتی تمایز داشته و از طرفی زیرساخت‌های لازم برای توسعه را در اختیار دارند. در مسیر این توسعه، آموزش نقش جدی دارد و باید اذعان داشت که جنبه آموزشی جشنواره‌ها بسیار مهم است.

او ادامه داد: در این ارزیابی‌ها بخش ساختارها اهمیت بالایی دارد و باید دید، سطح استقلال روابط عمومی‌ اتاق‌ها در چه حد است. در واقع ارتباط بین رئیس اتاق با روابط عمومی نقش جدی در ارزیابی‌ها دارد.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران به تاریخچه تشکیل این انجمن اشاره و تصریح کرد: ارتباطات عامل توسعه است و برای تحقق این هدف مدیران روابط عمومی باید علم فناوری اطلاعات و ارتباطات را داشته باشند. روابط عمومی موفق باید از برون‌سپاری استفاده کند و در هر حوزه از برترین‌های آن بهره ببرد. پس یک روابط عمومی چابک به مدیر پروژه نیاز دارد.

قاسمی تدوین استانداردهای حرفه‌ای ارتباطات، آموزش و توانمندسازی، ایجاد شبکه کارشناسان، حمایت از اخلاق حرفه‌ای و پژوهش‌های مستقل را به عنوان محورهایی که از سوی روابط عمومی‌ها باید مدنظر فرار بگیرد، عنوان کرد.

انتخابات اعضای شورای روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور برگزار شد

در بخش بعدی این نشست انتخابات اعضای شورای روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور بین کاندیدا برگزار شد. در این انتخابات پرنیا مرشدسلوک مدیر روابط عمومی اتاق اراک، فاطمه هاشمی مدیر روابط عمومی اتاق شیراز، مهدی ممبینی مدیر روابط عمومی اهواز، پروین محسنی مدیر روابط عمومی اتاق اصفهان، امین آزادبخت مدیر روابط عمومی اتاق خرم‌آباد، سارا آذری‌فر مدیر روابط عمومی اتاق خرمشهر، سمیرا نعیمی مدیر روابط عمومی اتاق آبادان، ساسان نیک‌رفتار مدیر روابط عمومی تبریز، محمد جعفری مدیر روابط عمومی اتاق اردبیل، علی جمشیدی مدیر روابط عمومی اتاق کرمان، علی غیور مدیر روابط عمومی اتاق ارومیه، محمدرضا حسنی مدیر روابط عمومی اتاق زنجان، میعاد مهندسی مدیر روابط عمومی اتاق بوشهر، مصطفی درویشی مدیر روابط عمومی اتاق تهران و فاطمه برزگر مدیر روابط عمومی اتاق، نامزد شدند.

در نهایت به ترتیب امین آزادبخت مدیر روابط عمومی اتاق خرم‌آباد با ۱۷ رای، ساسان نیک‌رفتار مدیر روابط عمومی تبریز با ۱۵ رای، علی غیور مدیر روابط عمومی اتاق ارومیه با ۱۴ رای، محمد جعفری مدیر روابط عمومی اتاق اردبیل با ۱۲ رای، علی جمشیدی مدیر روابط عمومی اتاق کرمان با ۱۲ رای و فاطمه هاشمی مدیر روابط عمومی اتاق شیراز با ۱۰ رای اعضای شورای روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور را تشکیل دادند. همچنین نیما شایان مدیر روابط عمومی اتاق ایران ریاست شورا را به عهده دارد.

همچنین سارا آذری‌فر مدیر روابط عمومی اتاق خرمشهر و محسن ممبینی مدیر روابط عمومی اتاق اهواز هر کدام با دریافت ۹ رای اعضای علی‌البدل شورا را تشکیل می‌دهند.

در بخش دیگر این نشست شیوه استفاده از پنل بارگزاری اطلاعات در سامانه جدید اتاق ایران آنلاین آموزش داده شد.

در همین رابطه