عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: در اتاق ایران بیانیه حکمرانی بر اساس مطالعه ۱۰۰ اتاق جهان تهیه شده که طبق آن ۵ محور کلیدی برای اتاق ایران درنظر گرفتیم؛ تنظیمگری، تاثیر بر جامعه، عضوگیری، خدمت به اعضا، توسعه تجارت خارجی.
کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران و قائممقام دبیر شورای گفتوگو در نخستین جشنواره برترینهای روابط عمومی تجاری ضمن اشاره به کسب رتبه اول اتاق زنجان بین شوراهای گفتوگوی استانها، گفت: در اتاق ایران بیش از ۱۰۰ اتاق بازرگانی در ۱۰۰ کشور دنیا را مورد مطالعه قرار دادیم و بر اساس آن یک بیانیه حکمرانی تعریف کردیم تا طبق آن برنامهریزی و بودجهبندی کنیم. در این بیانیه ۵ محور کلیدی را برای اتاق ایران در نظر گرفتیم؛ تنظیمگری، تاثیر بر جامعه، عضوگیری، خدمت به اعضا، توسعه تجارت خارجی.
او با توجه به این بیانیه حکمرانی که برای اتاق ایران تنظیم شده است، گفت: اتاق ایران باید عضومحور باشد. در ایران عضویت در اتاقها اختیاری است و امروز بالغبر ۷۰ هزار عضو داریم. در این بین روابط عمومیها باید روی عضویت اثر بگذارند. از طرفی اتاقها خدماتی هستند و باید بتوانیم دامنه تسهیلات خود را گسترش دهیم. روابط عمومی اتاقها باید در این بخش نیز ایدهپردازی کنند.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران افزود: در وجه بینالمللی نیز به روابط عمومی چندبعدی نیاز داریم. باید سایتهای چند زبانه داشته باشیم. البته میدانم تحریم، عادتهایی را ایجاد کرده که موجب شده نگاهها فقط به درون باشد. دیدها را کوتاه کرده است و باید به مقابله با آن بپردازیم.
کاشفی تصریح کرد: امروز جامعه عام، نظر خوبی نسبت به فعال اقتصادی ندارد و شکاف طبقاتی این وضعیت را بدتر کرده است. در اصلاح این نگاهها نیز روابط عمومی اتاقها نقش اساسی دارند.