یادداشت نادر سیف به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

ضرورت مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در تشکل‌های بخش خصوصی

22 مرداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی است به همین مناسبت نادر سیف، سرپرست معاونت تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در یادداشتی برای پایگاه خبری اتاق ایران بر نقش تشکل های اقتصادی در استفاده بهینه از فرصت ها تأکید کرده است.
تاریخ: 22 مرداد 1396
شناسه: 9725

نادر سیف

نام‌گذاری 22 مرداد به‌عنوان روز تشکل­‌ها و مشارکت‌­های اجتماعی بیش از هر چیز نشانه­ اهمیت، نقش و جایگاه آن‌ها به‌عنوان نهادهای مدنی است؛ نهادهایی که محور توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند.

حضور افراد در تشکل­‌های مدنی نشانه میزان سرمایه اجتماعی هر کشور است و یقیناً هرچقدر میزان این حضور و مشارکت به لحاظ کمی و کیفی بیشتر باشد، مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی اجتماعی هموارتر خواهد بود.

هرچند دانش تشکلی که مبتنی بر تخصص بین‌رشته‌ای است و دربرگیرنده علوم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و جامعه‌شناسی است گام­‌های مثبت و بهینه­‌ای در مسیر توسعه برداشته است لیکن با توجه به تجارب بین­‌المللی هنوز راه نرفته و مسیر نپیموده بسیار است.

حضور و مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در تشکل­‌های بخش خصوصی علاوه برافزایش قدرت چانه‌­زنی و رفع موانع و مشکلات تولید و اقتصاد، موجبات توسعه همه‌جانبه و استفاده بهینه از فرصت­‌های بهبود را فراهم می‌کند.

روز تشکل­‌ها و مشارکت­‌های اجتماعی را به کلیه فعالان تشکل­‌های اقتصادی و مدنی تبریک عرض کرده و توفیق روزافزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

 

 

در همین رابطه