رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نخستین مرکز غیردولتی سنجش الکترونیکی فنی‌و‌حرفه‌ای تهران افتتاح شد

نخستین مرکز سنجش مهارت الکترونیکی غیردولتی آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در حوزه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نقره وسنگهای قیمتی ایران افتتاح شد.

31 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8471
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نخستین مرکز سنجش مهارت الکترونیکی غیردولتی آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در حوزه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نقره وسنگهای قیمتی ایران افتتاح شد.

 «مجید طهرانیان» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران افتتاح این مرکز را حرکتی عظیم در حمایت از بخش خصوصی خواند و گفت: با توجه به رشد سریع  و پیشرفت تکنولوژی در دنیا، استاندارد آموزش های مهارتی نیز باید همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر کند و این مهم با یاری و حمایت بخش خصوصی امکان پذیر است.»

وی با بیان این مطلب که سازمان آموزش فنی و حرفه ای بدون حمایت بخش خصوصی قادر به پاسخگویی سریع آموزش متناسب با نیاز بازار نیست، ادامه داد: بیش از هفت هزار حرفه در بازار کسب و کار وجود دارد که آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، اتحادیه ها، اصناف، کارخانجات تولیدی و ... به عنوان شرکای اجتماعی همگام با بخش دولتی به ارائه آموزش های مهارتی می پردازند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تأکید بر لزوم کاهش تصدی گری دولت در امور آموزش های فنی حرفه ای گفت: این اولین بار است که آزمون فنی و حرفه ای در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد و همه آزمون ها در کنار هم و بدون فاصله بین آزمون های علمی و عملی در این مرکز توسط تشکلی غیر از دولت انجام می پذیرد که در صورت موفقیت می تواند الگویی برای کل کشور باشد.

طهرانیان از طرح جدید اشتغال دولت در این حرفه خبر داد و افزود: در این طرح که طرح کارآموزی در محیط واقعی کار است، کارفرمایانی که چندین کارآموز را در محیط واقعی کار با نظارت سازمان فنی حرفه ای آموزش می دهند، بیمه آنان توسط دولت پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: یک سوم حقوق کارورز را نیز دولت پرداخت کرده و در صورت صلاحیت های لازم می توانند تا دوسال در آن مرکز مشغول بکار بوده و بیمه وی را دولت تقبل می کند.

«نادر سیف» سرپرست معاونت تشکل های اتاق ایران نیز افتتاح این مرکز را موجب توانمندی تشکل ها و ایجاد اشتغال دانست و گفت: افراد در هر سطحی نیازمند به آموزش هستند و انعقاد تفاهم نامه همکاری اتحادیه طلا و جواهر با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان استاندار جزء اقدامات ارزشمند این اتحادیه به شمار می رود.

وی با اعلام آمادگی برای پشتیبانی از اتحادیه ها در امر توسعه آموزش و سنجش مهارت، بیان کرد: از توسعه امر مهارت و آموزش در سایر اتحادیه ها استقبال می کنیم تا قدم مثبتی در دراز مدت برای حل مشکلات و مسائل اتحادیه ها باشد.

«عبادالله محمدولی» رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران رونمایی از این مرکز و تقدیر از هیأت مدیره این اتحادیه گفت: اتاق در رشد این اتحادیه حمایت های بسیاری را انجام داده است.

وی از همه اعضائ اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر خواست تا در اجلاسیه  این اتحادیه حضور فعالی داشته باشند. 

در همین رابطه