میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

تولایی در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر اصفهان

دولت از تعاونی‌های دچار رکود حمایت کند

مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و با سخنرانی رئیس اتاق کاشان برگزار شد.

14 شهریور 1396
کد خبر : 10034
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: تعاونی‌ یکی از جلوه‌های بهره‌وری اقتصادی است تا به ما ثابت کند که می‌توان با قدم‌های کوچک کارهای بزرگ انجام داد.

محمود تولایی افزود: باوجود آنکه پس از انقلاب اسلامی همواره بر نقش مهم و تأثیرگذار تعاونی‌ها در رشد و شکوفایی اقتصاد و به صحنه آوردن مردم در صنعت و اقتصاد تأکید شده اما تعاونی‌ها هنوز در کشور ما جایگاه خود را به دست نیاورده‌اند.

تولایی بابیان اینکه هم‌اکنون 40 درصد تعاونی‌های کشور متوقف یا با رکود مواجه هستند یادآور شد: لازم است تا مدیران ارشد اقتصادی کشور و دولتمردان از تعاونی‌های فعال و کوشا در کشور حمایت کنند تا باعث تشویق و ترغیب جهت ایجاد و رونق بیش‌ازپیش این بخش از اقتصاد شود.

به گفته او تعاونی‌های فراگیر و فعال به‌جز داشتن پتانسیل انجام تولید و اشتغال در کم کردن فاصله طبقاتی نیز نقش مهمی  دارند و بدون شک با حمایت برنامه‌ریزی‌شده و قانونمند تعاونی‌ها می‌توانند سرمایه‌های کوچک درراه رونق و شکوفایی اقتصاد بردارند.

در این همایش از 30 شرکت تعاونی برتر استان اصفهان تقدیر شد همچنین 73 پروژه در قالب 67 طرح تعاونی به‌صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسید، مجموع این طرح‌ها  بااعتباری افزون بر 2 هزار و 102 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری،  اشتغال‌زایی 3 هزار و 742 نفر  را فراهم کرده است. این پروژه‌ها معادل 11.2 درصد طرح‌های تعاونی کل کشور است.

موضوعات :
در همین رابطه