رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با سفیر تایلند

گردشگری سلامت محور همکاری‌های تایلند و اصفهان قرار گیرد

سفیر تایلند در سفر به اصفهان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، زمینه های همکاری کشورش با بخش خصوصی این استان گفت‌وگو کرد.

05 مهر 1396
کد خبر : 10336
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر تایلند در سفر به اصفهان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، زمینه های همکاری کشورش با بخش خصوصی این استان گفت‌وگو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست گفت: اصفهان مرکز گردشگری سلامت ایران به شمار می‌آید و گردشگران سلامت تایلندی می‌توانند از مراکز درمانی پیشرفته اصفهان با کمترین هزینه برای درمان بیماری‌های خود استفاده کنند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به رشد چند برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان در شش‌ماهه گذشته، گفت: اصفهان با داشتن آثار تاریخی، جاذبه‌های فرهنگی و مراکز صنعتی می‌تواند روابط نزدیکی با همه ملل ازجمله مردم تایلند داشته باشد.

سهل‌آبادی حضور دانشجویان تایلندی در اصفهان را فرصت مناسب برای آشنایی آنان بافرهنگ و جاذبه‌های تاریخی این شهر برشمرد و گفت: مراکز آموزش عالی اصفهان پذیرای دانشجویانی از برخی از کشورهای دنیا از جمله تایلند هستند و امیدواریم جذب دانشجویان به دانشگاه‌ها روند رو به رشدی داشته باشد.

او محصولات کشاورزی استان اصفهان را از دیگر مزیت‌های برجسته استان برشمرد و گفت: اصفهان و تایلند در بخش محصولات کشاورزی ازجمله سیب می‌توانند مبادلات گسترده‌ای باهم داشته باشند.

رئیس اتاق اصفهان یکی از وظایف سفرای خارجی را برقراری روابط اقتصادی بین بازرگانان و تجار دو طرف عنوان کرد و گفت: رایزنان بازرگانی سفارت تایلند می‌توانند با شناسایی بازرگانان و تولیدات دو کشور، زمینه آشنایی و همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنند.

سفیر تایلند در ایران نیز در این دیدار از آمادگی سفارت تایلند برای برقراری روابط تجاری بین اصفهان و تایلند خبر داد و گفت: آشنایی بازرگانان با ظرفیت‌های موجود می‌تواند سطح همکاری‌های اقتصادی دو طرف را افزایش دهد

 کالایانا ویپاتی پومی پراتس به تحصیل چند دانشجوی تایلندی در دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان به‌عنوان یکی از شهرهای مهم و تأثیرگذار ایران شناخته می‌شود و تایلند خواستار توسعه همکاری اقتصادی و فرهنگی با این شهر است.

وی حضور پیروان ادیان الهی در اصفهان را نمونه موفق همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران برشمرد و گفت: فعالیت کلیساها،کنیسه‌ها و آتشکده‌های زرتشتی در کنار مساجد در اصفهان اتفاق مهمی است که برای گردشگران هم جذابیت بالایی دارد.

موضوعات :
در همین رابطه