رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی تاکیدکرد

ضرورت تبادل اطلاعات اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی

در دیدار نایب‌رئیس اتاق ایران با رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی، راه‌های گسترش همکارهای اقتصادی میان بخش‌های خصوصی دو کشور بررسی شد.

02 آبان 1396
کد خبر : 10714
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که به عنوان سرپرست هیات تجاری، وزیر امور خارجه را در سفر به آفریقای جنوبی، همراهی می‌کند با رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی دیدار کرد.

مسعود خوانساری، نایب‌رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به اهمیت شناخت دو طرف از ظرفیت‌ها و فعالان اقتصادی یکدیگر، درخواست کرد که نیازهای آفریقای جنوبی برای سرمایه‌گذاری و رشته‌هایی که شرکت‌های آفریقایی علاقه‌مند به حضور در آنها هستند را به طور مشخص معرفی کنند، سپس تبادل هیات های تجاری در این زمینه‌ها انجام شود.

خانم دانیسا بالویو، رئیس شورای بازرگانان سیاه‌پوست، آفریقای جنوبی، نیز گفت: این شورا بزرگ‌ترین تشکل تجاری در آفریقای جنوبی است که شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و متخصصان صنایع مختلف و حتی وکلا در آن عضو هستند. کارگروه‌هایی در این شورای تجاری مطالعاتی در خصوص تجارت و اقتصاد ایران انجام داده است و بسیار علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با بخش خصوصی ایران هستند.

وی اظهار امیدواری کرد این دیدار منجر به توسعه شبکه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی و اعضای اتاق‌ها با یکدیگر شود.

بالویو در پایان با اشاره به سفری که به ایران داشت، پیشرفت‌های صنعتی کشور را در سطح گسترده توصیف کرد.

در همین رابطه