شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

به همت مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران صورت می‌گیرد

آغاز دوه جدید پایش شاخص‌های ملی محیط کسب وکار از شنبه

طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب وکار کشور برای دوره تابستان1396، ویژه آمارگیری از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی و تعاونی کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران از روز شنبه آغاز می‌شود

03 آبان 1396
کد خبر : 10739
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار مصوب 1390 مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب وکار کشور برای دوره تابستان1396، ویژه آمارگیری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران و با همکاری اتاق‌های تعاون و اصناف ایران از روز شنبه ششم آبان‌ماه 1396 به مدت 24 روز در سراسر کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 هدف کلی از اجرای این طرح، شناخت وضعیت جاری محیط کسب و کار در ایران و تغییرات آن به صورت فصلی  و سالانه است. مجموعه اعضای فعال اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اصناف ایران و تعاون ایران، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

اجرای این طرح به روش نمونه‌گیری تصادفی است و طی آن نزدیک به 4000  فعال اقتصادی با دریافت پیامک حاوی اطلاعات مربوط به آدرس سامانه و نام کاربری خود ، به سامانه پایش محیط کسب وکار در پورتال خدمات الکترونیکی اتاق ایران به آدرس www.chambertrust.ir مراجعه و با اعلام نظر خود در مورد وضعیت محیط کسب و کار کشور در فصل گذشته (تابستان1396) از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی مربوط، در این طرح آمارگیری ملی مشارکت می‌کنند.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در زمینه 28 مانع اصلی در محیط کسب وکار کشور جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از ترکیب یافته‌های آن با سایر داده‌های آماری موجود در کشور، آخرین وضعیت محیط کسب و کار در سطوح ملی، استانی، بخش‌های اصلی اقتصادی و همچنین رشته فعالیت‌های اقتصادی عمده بر حسب طبقه‌بندی استاندارد فعالیت‌های  اقتصادی (ISIC.Rev4) را نشان خواهد داد.

نتایج این طرح در نیمه اول آذرماه سال جاری در اختیار کاربران طرح از جمله سیاست‌گذاران ، برنامه‌ریزان و پژوهشگران درکشور قرار خواهد گرفت.

براساس نتایج طرح مزبور در بهار 1396، شاخص ملی با رقم 5.69 (10 بدترین وضعیت محیط کسب وکار را نشان می‌دهد) نسبت به فصل ماقبل آن(5.83) بهبود داشته است.

در همین رابطه