رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیات تجاری سوئیس

اصفهان آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی است

مدیر دفتر توسعه اقتصاد استان وود سوئیس می گوید: ما خواستار همکاری و برقراری روابط تجاری با ایران هستیم ولی این بازار برای دولت سوئیس جدید بوده و به کمک دولت ایران برای ایجاد روابط ادامه‌دار نیاز داریم.

21 آبان 1396
کد خبر : 10974
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر دفتر توسعه اقتصاد استان وود سوئیس در رأس یک هیات تجاری به اصفهان سفر و با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه مترقی‌ترین قانون سرمایه‌گذاری خارجی متعلق به ایران است، گفت: اتاق اصفهان به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی و بازوی مشورتی دولت، آماده مشارکت با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی است.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: اصفهان در صنایع فولاد، پتروشیمی، نساجی، نفت، سیمان و صنایع ساختمانی بسیار توانمند است. در حال حاضر فولاد تولیدشده در استان به اروپا صادرشده و در بخش معدن نیز معادن بسیار غنی مانند طلا، مس، روی و سنگ‌های تزیینی در آن واقع‌شده که محصولات آن‌ها به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.

سهل آبادی بابیان اینکه اصفهان در بخش صنایع‌دستی نیز بسیار قدرتمند بوده و 127 نوع صنایع‌دستی در این استان تولید می‌شود، فرش اصفهان را یکی از صنایع‌دستی شناخته‌شده و معتبر در دنیا دانست.

وی افزود: در زمینه کشاورزی نیز با وجود خشک‌سالی‌های اخیر، سیب سمیرم اصفهان جزو بهترین محصولات کشاورزی دنیاست و برخی از محصولات غذایی تولیدشده در اصفهان تحت استانداردهای آمریکا به این کشور صادر می‌شود.

سهل آبادی از اصفهان به‌عنوان یک شهر دانشگاهی نام برد و بیان کرد: وجود مراکز تحقیقاتی در این استان می‌تواند زمینه همکاری نزدیک فعالان اقتصادی سوئیس و اصفهان را فراهم کند.

رئیس اتاق اصفهان گفت: اتاق اصفهان با سه هزار عضو که در زمینه‌های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی و معدنی در حال فعالیت هستند به نیابت از بخش خصوصی و با همکاری استانداری، خانه صنعت و معدن و دیگر سازمان‌ها آماده مشارکت در زمینه‌های مختلف با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی است.

سهل‌آبادی با تأکید بر اینکه تولید در ایران در زمان تحریم متوقف نشد، افزود: تحریم‌ها نتوانست رشد علمی در کشور را متوقف سازد. در دوران تحریم کارخانه‌های ساخته‌شده با استفاده از تکنولوژی اروپایی نه‌تنها به تعطیلی کشانده نشد بلکه تکنولوژی آن‌ها بومی‌سازی و با تعامل صنعتگران و دانشگاهیان توانمند به فعالیت خود ادامه داد.

او با تأکید بر اشتراکات فرهنگی ایران با کشورهای همسایه تصریح کرد: فعالیت در ایران به‌ویژه اصفهان نه‌تنها بازار 80 میلیونی این کشور را پوشش می‌دهد، بلکه بستر مناسبی برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه ایران که بازار 400 میلیون نفری را در بردارد، است.

اصفهان یکی از پایگاه‌های جهش و توسعه کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز در این نشست سوئیس را کشوری صلح طلب دانست و گفت: مردم ایران نیز به دنبال امنیت و درصدد برقراری رابطه با تمام کشورهای صلح‌طلب جهان هستند.

حسین سیستانی با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد، تصریح کرد: استان اصفهان به لحاظ فرهنگی، تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و به‌طورکلی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است.

سیستانی بابیان اینکه دانشمندان، پژوهشگران، اندیشمندان و مبتکران در سازمان‌های اجرایی و واحدهای بزرگ صنعتی این استان اقدامات منحصر به‌فردی انجام داده‌اند، گفت: استان اصفهان یکی از پایگاه‌های جهش و توسعه کشور است. در این استان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، حدود 330 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آن در حال تحصیل هستند.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های علمی موجود در استان، تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه سلامت نیز یکی از پایگاه‌های درمانی بسیاری از کشورهای خاورمیانه بوده و خدمات مطلوبی در مراکز درمانی آن به بیماران ارائه می‌شود.

سیستانی بابیان اینکه اتاق اصفهان یکی از اتاق‌های مطرح کشور و دارای برنامه‌های جامعی مبتنی بر اقدامات علمی و تحقیقاتی است، افزود: این اتاق مرکز جذب سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌های اقتصادی بوده و بهترین پاسخگویی را در کوتاه‌ترین زمان به سرمایه‌گذاران خارجی انجام می‌دهد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز این استان از روش‌های نوین بهره‌برداری از آب و زمین استفاده کرده و بسیاری از محصولات ما به خارج از کشور صادر می‌شود. همچنین اصفهان در زمینه ورزش نیز فعال بوده و دو تیم ذوب‌آهن و فولاد سپاهان آن در لیگ برتر حضور یافته و به موفقیت‌هایی در عرصه بین‌الملل و مسابقات آسیایی دست‌یافته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: اصفهان و سوئیس بتوانند با تعامل و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به موفقیت‌هایی در زمینه‌های اقتصادی و علمی دست یابند.

آمادگی استان وود سوئیس برای سرمایه‌گذاری مشترک در اصفهان

 مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوئیس نیز در این نشست بابیان اینکه این دفتر در زمینه ورزش و نوآوری فعالیت دارد، گفت: سوئیس در قلب اروپا واقع‌شده و بازار بزرگی از اروپا را در دسترس دارد.

رافائل کونز افزود: استان وود سومین استان سوئیس ازنظر ابعاد و دارای بیشترین تنوع در حوزه اقتصاد بوده و بیشتر مراکز علم و فناوری این کشور نیز در این استان واقع‌شده‌اند.

کونز با بیان اینکه ده درصد از تولید ناخالص داخلی 600 میلیارد دلاری سوئیس در استان وود تولید می‌شود، گفت: این استان دارای فرصت‌های مناسبی برای همکاری با استان اصفهان در زمینه توسعه صادرات در حوزه بهداشت و سلامت، معادن، کشاورزی، داروسازی، فناوری پزشکی، قطعه‌سازی و طراحی خودرو، ساعت‌سازی و صنعت است.

مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوئیس گفت: ما خواستار همکاری و برقراری روابط تجاری با ایران هستیم ولی این بازار برای دولت سوئیس جدید بوده و به کمک ایران برای ایجاد روابط ادامه‌دار با این کشور نیاز داریم.

موضوعات :
در همین رابطه