رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی خبر داد:

شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی در میان برترین‌های کشور

چهل‌وچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به بررسی فضای کسب‌وکار فعالان و چالش‌های آن اختصاص یافت. پنج نقطه دنیا به‌عنوان پنج مرکز تجاری انتخاب‌شده است؛ این طرح بر سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت ایران اثرات مطلوبی خواهد داشت.

29 آبان 1396
کد خبر : 11097
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهل‌وچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با ریاست استاندار خراسان رضوی و با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران برگزار شد. در این نشست غلامحسین شافعی از انتخاب شورای گفت‌وگوی استان به‌عنوان برترین‌های کشور خبر داد.

رئیس اتاق خراسان رضوی در چهل و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان غرب کشور و تسلیت این ضایعه جبران‌ناپذیر از فعالان اقتصادی استان درخواست کرد، برای یاری‌رساندن به حادثه دیدگان، قدم‌های مؤثری بردارند. او در این راستا از خدمات استانـدار خراسان رضوی در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان کشور تشکر کرد.

شافعی سپس با اشاره به اعلام رتبه برتر خراسان رضوی در کشور عنوان کرد: «براساس ارزیابی عملکرد شوراهای گفت‌وگوی استان‌های کشور در 6 ماهه اول سال جاری، استان خراسان ازنظر مصوبات، نظم در جلسات، مصوبات و موارد اقدام شده جزو 3 استان برتر کشور قرارگرفته است.»

شافعی در ادامه از سفر کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا و با پیامی از سوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران خبر داد و گفت: «ایشان در جمع بخش خصوصی حضور پیدا کردند و برنامه‌ها قابل‌توجهی برای همکارهای کشاورزی با تهــران بنا گذاشتند که امیدوارم نتایج خوب آن را به‌زودی ببینیم.»

رئیس اتاق ایران با اعلام اینکه از سوی بخش خصوصی کشور، 5 نقطه دنیا به‌عنوان 5 مرکز تجاری انتخاب‌شده است، گفت: «این الگوبرداری براساس کار " ژتو " در ژاپن و " کترا " در کره جنوبی بوده است. با آغاز این 5 نقطه شاهد تولید نسل جدیدی در این نقاط خواهیم بود. امیدوارم بتوانیم مراکز تجارت کشور را در نقاط موردنظر گشایش دهیم. این مسئله بر سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت ایران اثرات مطلوبی خواهد داشت.»

شافعی از نزول 4 پله‌ای ایران در فضای کسب‌وکار نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: «دو سال است با کاهش رتبه‌بندی کسب‌وکار در کشور روبرو هستیم گر چه بر این رتبه‌بندی نقد و انتقاداتی همراه است اما باید به این موضوع آن توجه جدی کرد.»

او با اشاره به اینکه از ده ماه پیش ‌براساس وظایف قانونی در قانون فضای کسب‌وکار مرکز رتبه‌بندی ایران در فضای کسب‌وکار توسط بخش خصوصی ایجادشده است و بخش خصوصی دراین‌ارتباط دو گزارش از فضای کسب‌وکار استان‌های کشور منتشر کرده است و خراسان در این میان رتبه سوم را کشف کرده است که برای خراسان رتبه قابل‌ملاحظه و شایسته تقدیر است.»

به گفته شافعی فضای کسب‌وکار فعالان را با چالش‌های اقتصادی شدیدی روبرو کرده است. امیدواریم بروکراسی حاکم از پیش روی فعــالان اقتصادی برداشته شود.

موضوعات :
در همین رابطه