رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

سیده فاطمه مقیمی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

صادرات و واردات ایران و کره جنوبی تقویت می‌شود

سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است ما باید فرصت های سرمایه گذاری را در کشور برای همه سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی فراهم کنیم.

14 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1131
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است ما باید فرصت های سرمایه گذاری را در کشور برای همه سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی فراهم کنیم.

سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و عضو هیات رییسه اتاق تهران

سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ارزیابی سفر هیات‌های خارجی ، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: «در شرایط حاضر شرکت های زیادی از کشورهای متعدد دنیا چه کشورهای اروپایی و چه کشورهای آسیایی یا آفریقایی به سرمایه گذاری در ایران اقبال نشان می دهند.» عضو هیات رییسه اتاق تهران تاکید کرد: «مسلم است که این سفرهای تجاری ارزشمند است و ما باید بتوانیم ارتباط تجاری کشور را با این هیات‌ها تسهیل کنیم. مثلا هیاتی که از کره جنوبی به ایران آمده به دلیل این است که ایران شرایط تجاری خوبی با این کشور داشته و امروز، بعد از برجام هر دو کشور می‌خواهد این ارتباط‌ گسترده تر شود.» مقیمی امضای 19 سند همکاری بین ایران و کره جنوبی را یک جهش در همکاری بین المللی این دو کشور می داند و  تاکید می کند اگر قرار است اقتصاد ایران رشد کند همین مراوده های تجاری در شرایط مناسب می‌تواند باعث شکوفایی اقتصاد کشور شود.

عضو هیات بازرگانی اتاق ایران معتقد است ما باید فرصت های سرمایه گذاری را در کشور برای همه سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی فراهم کنیم. باید در این زمینه قوانین حمایتی وجود داشته باشد تا برای گردش اقتصاد دو طرف تجاری مثمر ثمر باشد و یا قوانین حمایتی موجود به طور دقیق اجرا شود.

مقیمی در ارزیابی تراز تجاری ایران-کره جنوبی هم گفت: «قطعا در مذاکرات هیات تجاری ایرانی- کره ای تراز تجاری دو کشور و حجم واردات و صادرات دو کشور به هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. هدف همه قراردادها و تعاملات تجاری یک نتیجه برد-برد برای هر دو کشور است.» او گفت حجم واردات وصادرات در 6ماه اول سال 94 نسبت به سال‌های مشابه قبلی ارتقا یبافته است و قرار است که صادرات ایران به این کشورها، به غیر از نفت خام و کالای صادراتی سنت، شامل فرآورده های نفتی، تولیدات صنعتی ایرانی هم باشد. ایران در ایران دوره فقط صادرات نفت خام نخواهد داشت و آمارها نشان از رشد تراز تجاری ایران با کشور کره جنوبی است.

مقیمی در بخش پایانی تحلیل خود گفت: «رشد اقتصادی ایران و هر کشور دیگری در سایه تعاملات سازنده و دوطرفه با دنیا است و ایران در ایران دوره حتما شرایط خوبی را تجربه خواهد کرد و بیشتر خواهد توانست از ظرفیت‌های خود برای رشد اقتصادی استفاده کند.»

در همین رابطه