رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دعوت اتاق ایران از اعضا برای شرکت در رقابت‌های کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از اعضای خود دعوت کرد در رقابت‌های کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه (CACCI) که همزمان با برگزاری سی و دومین اجلاس سالانه این تشکل در نوامبر سال 2018 میلادی در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد شرکت کنند.

22 آذر 1396
کد خبر : 11374
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از اعضای خود دعوت کرد در رقابت‌های کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه (CACCI) که همزمان با برگزاری سی و دومین اجلاس سالانه این تشکل در نوامبر سال 2018 میلادی در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد شرکت کنند.

این رقابت‌ها در قالب 3 برنامه با عناوین «انتخاب اتاق‌های محلی برتر»، «انتخاب جوانان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه» و «انتخاب زنان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه» برگزار می‌شود.

معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران ضمن اعلام شرایط شرکت در این رقابت‌ها از علاقه‌مندان دعوت کرده است سوابق کاری خود را تا پایان وقت اداری سه شنبه 10 بهمن ماه سال جاری از طریق شماره نمابر 88825111 به معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران ارسال کنند.

در این اطلاعیه آمده است اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان عضو اصلی کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه در نظر دارد برای آماده‌سازی هرچه بیشتر متقاضیانِ شرکت در رویدادهای مذکور، برنامه‌ای را در سطح ملی در خرداد ماه سال 1397 برگزار کند تا پس از بررسی پروژه‌ها، سوابق کاری عاملین اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌های کشور در مجموع 11 کاندیدای برتر را برای شرکت در هر سه رویداد مذکور به دبیرخانه CACCI معرفی کن. این 11 کاندیدا شامل 5 نماینده جهت شرکت در برنامه انتخاب بانوان کارآفرین برتر، 2 اتاق بازرگانی در هر زیرشاخه جهت شرکت در برنامه انتخاب اتاق‌های محلی برتر و 2 نماینده جهت شرکت در برنامه انتخاب جوانان برتر کارآفرین خواهد بود.

شرایط برای حضور در رقابت‌ها به شرح زیر اعلام شده است:

هشتمین برنامه انتخاب اتاق‌های محلی برتر عضو CACCI

این جوایز در دو سطح به اتاق‌های کوچک با حداکثر 200 عضو و اتاق‌های محلی بزرگ با حداقل 200 عضو اهدا خواهد شد. اتاق‌های منتخب باید اقدامات شایان توجهی را جهت حمایت از اعضای خود و همچنین توسعه مناسبات اقتصادی در محدوده زمانی اول ژانویه لغایت 31 دسامبر 2017 به انجام رسانده باشند.

اهداف:

1.       ترغیب اتاق‌های بازرگانی محلی به تلاش در جهت بهبود حداکثری ارائه خدمات به اعضا از طریق اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سودمند و عملی به منظور کمک به افراد و تشکل‌های زیرمجموعه؛

2.       ارائه مشوق‌هایی به اتاق‌های بازرگانی محلی به منظور ارائه خدمات ممتاز به اعضا، جامعه و حوزه کسب‌وکار و نیز کمک به توسعه اقتصادی جوامع و ایجاد اشتغال برای افراد؛

3.       آگاهی‌بخشی به تشکل‌های پایه یعنی اتاق‌های بازرگانی محلی و اعضای آن‌ها در مورد برنامه CACCI.

ملاک‌های گزینش:

1.       ارائه خدمات ممتاز به اعضای داخلی شامل:

-     تلاش‌های حمایتی به نیابت از مجموعه فعالان حوزه کسب‌وکار در مناطق مختلف و پیشبرد مواضع CACCI درزمینهٔ مسائل مرتبط با حوزه سیاست‌گذاری (20 درصد) و

-     برگزاری برنامه‌ها و سمینارهای آموزشی موفق برای اعضا به شکل مستقل یا با همکاری سایر نهادها که میزان موفقیت آن‌ها نیز بر مبنای شمار این برنامه‌ها یا سمینارهای آموزشی و نیز شمار شرکت‌کنندگان در آن‌ها ارزیابی می‌شود (20 درصد).

2.       ارائه خدمات ممتاز به منطقه و کل کشور شامل:

-     اجرای طرح‌های تقویت تجارت یا سرمایه‌گذاری از قبیل نمایشگاه‌های بازرگانی، اعزام/پذیرش هیئت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و سایر فعالیت‌هایی که بر اقتصاد منطقه تأثیر مثبت دارند (20 درصد)؛

-     آغاز یا تداوم اجرای طرح‌هایی مانند کمک به حفظ نظم و آرامش، ترغیب مقامات محلی یا تبیین ضرورت اتخاذ تمهیدات مشخص جهت ایجاد یک بستر مساعد جهت سرمایه‌گذاری در مناطق یا ایجاد انگیزه یا کمک به در جهت رشد و گسترش کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و ریزبنگاهها برای CACCI (20 درصد).

3.        مشارکت در فعالیت‌ها و پروژه‌های CACCI شامل:

-     حضور در جلسات CACCI و مشارکت در شوراهای محصولات و خدمات. میزان مشارکت بر اساس شمار اعضای حاضر در جلسات و سمینارهای CACCI ارزیابی می‌شود (10 درصد)؛

-     مشارکت فعال در تلاش برای افزایش شمار اعضای CACCI (10 درصد).

هفتمین برنامه انتخاب جوانان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه (CACCI) و دومین برنامه انتخاب زنان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه (CACCI)

هدف از برگزاری این دو برنامه انتخاب جوانان و زنان برتر کارآفرین CACCI و تجلیل از افراد منتخب در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که علاوه بر موفقیت در عرصه کسب‌وکار، از مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها نیز در راستای تأمین منافع کشور متبوع خود در محدوده زمانی اول ژانویه لغایت 31 دسامبر سال 2017 حمایت کرده‌اند. شرط سنی متقاضیان برای شرکت در انتخابات جوانان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه حداکثر 45 سال است.

ملاک‌های گزینش:

-     عضویت در یک سازمان انتفاعی داخلی و یا بین‌المللی که حداقل پنج سال از زمان تأسیس آن گذشته و در بازارهای جهانی نیز حضور فعال داشته است؛

-     مشارکت فعال در یک سازمان غیر انتفاعی مرتبط با حوزه کسب‌وکار یا در فعالیت‌های اقتصادی یکی از کشورهای اصلی عضو CACCI؛

-     ارائه عملکرد مناسب درزمینهٔ کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار؛

-     مشهور بودن به رعایت اصول اخلاقی در حوزه کسب‌وکار در کشور متبوع خود؛

برندگان دو برنامه بانوان و جوانان کارآفرین برتر بر اساس موفقیت‌های قابل‌توجه در حوزه‌های ‌زیر انتخاب خواهند شد:

1-     شم کاری (40 درصد): در این بخش توانایی افراد در جهت استفاده از فرصت‌های کاری، رفع معضلات موجود، تعیین مسیر حرکت سازمانی و اجرای مؤثر برنامه‌ها مشتمل بر راهبردهای اصلی و اقدامات تاکتیکی به منظور دستیابی به اهداف سازمانی و همچنین تأثیر عملکرد فردی بر عملکرد کلی شرکت به لحاظ سوددهی ارزیابی می‌شود.

2-     فعالیت در سازمان‌ها یا ‌انجمن‌های کاری غیر انتفاعی و یا مشارکت در فعالیت‌های CACCI (25 درصد): در این بخش موفقیت‌های ملموس در ایفای مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها به واسطه حضور افراد در سازمان‌های کاری و مدنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین در این بخش به اشتراک گذاری تخصص افراد به ویژه از طریق آموزش به سایر جوانان/ زنان کارآفرین، طراحی و اجرای طرح‌های مختلف و مشارکت مستقیم در فعالیت‌های مختلف و از جمله فعالیت‌های CACCI و سایر تشکل‌های بازرگانی که برای بخش‌های خاصی از اقتصاد و نیز برای کل اقتصاد کشور مفید هستند نیز لحاظ می‌شود.

3-     ویژگی‌های رهبری (20 درصد): در این بخش توانایی افراد در جهت هدایت شرکت و یا تشکل مدنی متبوع خود به سمت توانمندی و ثبات با در نظر گرفتن معیارهای کیفی و کمّی مانند عملکرد شرکت در طی سه سال اخیر، وجهه بنگاه سازمانی و نیز جوایز کسب‌شده توسط شرکت یا سازمان تحت مدیریت افراد نامزد دریافت جایزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

4-     اخلاق‌مداری (15 درصد): در این بخش، سوابق و منش افراد و وجهه آن‌ها در میان همکاران و نیز اجتماع مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین نامزدهای دریافت این جوایز باید تعهد خود به شرافت، عدالت، بی‌طرفی و مسئولیت‌پذیری را به اثبات رسانده و فعالیت‌های شرکت تحت مدیریت آن‌ها می‌بایست با رعایت اصول اخلاقی بازتاب‌دهنده دغدغه‌ها، ارزش‌ها و معیارهای جهان‌شمول باشد.

 

  • برای دریافت شرایط و فرم‌های مربوط به انتخاب اتاق‌های محلی برتر اینجا را کلیک کنید.
  • برای دریافت شرایط و فرم‌های مربوط به انتخاب جوانان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه اینجا را کلیک کنید.
  • برای دریافت شرایط و فرم‌های مربوط به انتخاب زنان برتر کارآفرین آسیا- اقیانوسیه اینجا را کلیک کنید.  

 

در همین رابطه