رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

در دیدار رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و نایب‌رئیس اتاق ایران مطرح شد

حضور FEMOZA در ایران با هدف جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد کشور

جان تورنس، رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (FEMOZA) با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با نایب‌رئیس اتاق دیدار کرد. تورنس گفت: با هدف توسعه تجارت با مناطق آزاد ایران، دفتر فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را در این کشور راه اندازی شده و در صدد هستیم سرمایه‌گذاری را در این مناطق توسعه دهیم.

28 آذر 1396
کد خبر : 11459
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا) در دیدار با نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای فموزا با هدف توسعه تجارت با مناطق آزاد در ایران، تصریح کرد: از آنجایی که ایران ظرفیت‌های قابل‌توجهی از نظر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کل منطقه دارد، دفتر فموزا را در این کشور تأسیس کردیم. این دفتر می‌تواند با همکاری اتاق ایران در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد فعالیت کند.

به باور جان تورنس، رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهترین مناطق برای جذب سرمایه‌گذاری مناطق آزاد هستند و خوشبختانه ایران نیز از این منظر ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی با اشاره به بازدیدش از مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار و ارسف گفت: ایران جذابیت‌های زیادی دارد و به همین دلیل شرکت‌های زیادی از کشورهای مختلف علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این مطلب که این فدراسیون عضو ناظر یونیدو نیز هست، تأکید کرد: فموزا روزانه با سازمان‌های جهانی متعددی در ارتباط است. با توجه به شناختی که از بازار ایران به دست آورده‌ایم در تلاش هستیم که فرصت‌های موجود در ایران را به سایر شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی معرفی کنیم. در همین رابطه قرار است 4 و 5 ماه ژوئن برابر با 14 و 15 تیرماه سال آینده اجلاسی در ژنو، مقر اصلی فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شود و در این اجلاس پروژه‌های موجود در ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور معرفی شوند. البته این موضوع تنها به ایران محدود نمی‌شود.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز مناطق آزاد را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در دنیا دانست و تصریح کرد: توسعه این مناطق در ایران مورد تأکید بوده و به دنبال آن هستیم که بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق سرمایه‌گذاری کند. همچنین قرار است مناطق آزاد جدیدی در کل کشور ایجاد شود که این کار هم به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی راه‌اندازی بندرها خشک را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که در ایران پیگیری می‌شود. بر اساس اظهارات سلاح ورزی می‌توان برای ایجاد مناطق آزاد و بنادر خشک شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترکی ایجاد و از این طریق کار را دنبال کرد.

در همین رابطه