رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

دلایل نارضایتی از عرضه‌کنندگان خودرو

در یک تحقیق مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو مشخص شده که تأخیر در تحویل خودرو و ایراد داشتن آن در زمان تحویل از مهم‌ترین این عوامل بوده است.

04 دی 1396
کد خبر : 11534
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در شرایطی که بخش قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند این پرسش مطرح است که دلایل این نارضایتی‌ها چیست.

پاسخ به این پرسش در تحقیق شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در بازه زمانی تابستان امسال، مشخص شده است.

طبق نتایج این تحقیق بیشترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان به پنج عامل مهم در فرایند فروش خودروهای سواری در ایران بازمی‌گردد.

تأخیر در تحویل خودرو، ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل، کم بودن تنوع آپشن‌ها، عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو و تأخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو؛ از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

در این تحقیق از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر از خریداران خودروهای صفرکیلومتر داخلی و خارجی در بازه زمانی تابستان امسال نظرسنجی و مصاحبه صورت گرفته است.

در مطالعه میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری داخلی و خارجی، شاخص‌هایی همچون اطلاع‌رسانی و پاسخگویی، توجه به خواست مشتری، هزینه و زمان صرف شده برای خرید و شرایط تحویل خودرو، مورد بررسی قرار گرفته است.

در همین رابطه