رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیات تجاری آنکارا

همکاری اصفهان و آنکارا در سه محور هتل سازی، صنایع غذایی و انرژی خورشیدی پیگیری می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان و آنکارا می‌توانند در بخش ساخت هتل، صنایع غذایی و انرژی خورشیدی همکاری مشترکی را تعریف کنند.

23 دی 1396
کد خبر : 11783
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان و آنکارا می‌توانند در بخش ساخت هتل، صنایع غذایی و انرژی خورشیدی همکاری مشترکی را تعریف کنند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار هیات تجاری و فرهنگی آنکارا ترکیه از تهیه و تنظیم 140 طرح سرمایه گذاری استان اصفهان خبر داد و گفت: مطالعه، امکان‌سنجی و جانمایی طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری بر اساس مزیت‌های استان انجام شده است.

وی افزود: اصفهان به عنوان مرکز گردشگری ایران می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران بخش گردشگری ترکیه ایجاد کند، بنابراین بهترین مکان‌های شهر اصفهان برای ساخت هتل در نظر گرفته شده و آماده جذب سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ترکیه ایی هستیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: برند شهری اصفهان به‌زودی رونمایی می‌شود و این برند می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی به اصفهان و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی کم‌نظیر آن داشته باشد.

وی به سرمایه گذاران ترک خاطر نشان کرد: کلیه سرمایه گذاری خارجی در اصفهان از سوی دولت گارانتی می‌شود و بخش خصوصی اصفهان آماده هرگونه همکاری و خدمات مشترک با طرف خارجی است.

سهل‌آبادی اصفهان را یکی از قطب‌های تولید مواد غذایی کشور معرفی کرد و گفت: تولید محصولات متنوع کشاورزی درکنار صنایع تبدیلی غذایی، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی در این بخش است.

وی امنیت را مهم‌ترین مؤلفه جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و افزود: ایران به عنوان امن‌ترین منطقه خاورمیانه شاخته می‌شود و بهترین قانون جذب سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است.

علی فاروق ایلدریم رییس هیات تجاری، اقتصادی و فرهنگی ترکیه در این دیدار گفت: هیات تجاری و سرمایه‌گذاری آنکارا ترکیه خواستار سرمایه گذاری در استان اصفهان در بخش‌های گردشگری، ساختمان‌سازی و مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: آنکارا و اصفهان دارای وجه‌مشترک بسیاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی است و از این اشتراکات می‌توان برای همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین این دو شهر استفاده کرد.

وی با اشاره به حضور سرمایه‎گذاران بخش گردشگری ترکیه در این هیات افزود: این سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در ساخت هتل در اصفهان هستند و در این زمینه می‌توان با تشکیل کارگروه مشترک فرصت‌های هتل سازی را به آنان اطلاع رسانی کرد.

ایلدریم با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت: تشکیل یک شرکت مشترک بین سرمایه گذاران انکارا و اصفهان می‌تواند پیامدهای تحریم‌ها را کاهش دهد.

وی تولید انرژی پاک را یکی دیگر از ظرفیت‌های همکاری دو طرف عنوان کرد و گفت: شرکت‌های تولید سلول خورشیدی فعالی در آنکارا مشغول فعالیت است که می‌توان بخشی از فعالیت مشترک بین اصفهان و آنکارا را تشکیل دهد.

در حاشیه این نشست 3 ساعته، هیات تجاری آنکارا در سه بخش هتل سازی، انرژی خورشیدی و محصول غذایی با فعالان اقتصادی اصفهان دیدار و گفت‎وگو کردند.

موضوعات :
در همین رابطه