میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

ایران و لهستان در زمینه انرژی همکاری می کنند

همایش تجاری ایران و لهستان با حضور معاون وزیر انرژی لهستان در راس یک هیات تجاری از 20 شرکت بزرگ و معتبر نفت، گاز و انرژی از این کشور در اتاق ایران برگزار شد.

20 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1179
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی ایران و لهستان اظهار داشت: در حال حاضر مقامات دو کشور علاقه مند به توسعه روابط تجاری در حوزه انرژی‌های فسیلی نفت و گاز، انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدید پذیر هستند.

شریف تصریح کرد: از مقامات دولتی دو کشور می خواهیم که تسهیلات لازم برای صدور ویزا را درنظر بگیرند، چون صدور ویزا مسئله مهم و کلیدی برای روابط بین تجار وبازرگانان و توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور است.

معاون بین الملل اتاق ایران با اعلام آمادگی این اتاق برای ارائه اطلاعات تجاری و معرفی تجار و بازرگانان معتبر ایرانی،خواستار همکاری اتاق بازرگانی لهستان در معرفی شرکت ها و تجار معتبر لهستانی برای گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور شد.

وی با بیان اینکه مراودات بانکی و مالی از موضوعات مهم و کلیدی تجارت است، ادامه داد: امروز با خبر شدیم که ارتباطات مالی و پولی بین دو کشور آغاز شده است که در اسرع وقت اطلاعات لازم در سایت اتاق ایران برای استفاده اعضاء بارگذاری خواهد شد.

شریف با اشاره به موقعیت امن و باثبات ایران در منطقه بیان کرد: ایران دارای نیروی تحصیل کرده متخصص، دسترسی به بازار بزرگ منطقه و کشورهای همسایه و قرار گرفتن در کریدورهای اقتصادی شمال – جنوب و   شرق – غرب است که برای توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور در زمینه انرژی، نفت، گاز و مواد پتروشیمی فرصت و ظرفیت های فراوانی وجود دارد.

در ادامه این همایش، کورتیکا معاون وزیر انرژی لهستان نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور اظهار داشت: در دهه های 70 و 80 میلادی شرکت های لهستانی زیادی در ایران حضور داشتند و در تمامی زمینه های اقتصادی با همدیگر روابط خوبی داشتیم.

کورتیکا اعلام کرد: وزارت انرژی لهستان 6 ماه پیش تاسیس شده و گامهای جدیدی را هم زمان با شروع همکاری های اقتصادی با ایران آغاز کرده است و توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور برای ما حائز اهمیت است.

معاون وزیر انرژی لهستان بیان کرد: 25 سال اخیر موفقیت اقتصادی لهستان است و سیستم اقتصادی این کشور تغییر یافته و دارای کالاهای کمیاب و با کیفیت بالا در بازار اتحادیه اروپا است.

وی ادامه داد: از پتانسیل تولید کالاهای مرغوب لهستان می توان در بازار ایران استفاده کرد خصوصا این که ایران دارای مواد خام و اولیه است و می توانیم شرکای تجاری خوبی برای یکدیگر باشیم.

معاون وزیر انرژی لهستان حضور فعال و پررنگ شرکت های بزرگ لهستانی در هیات همراه را نشانه علاقه مندی و تمایل آنها برای سرمایه گذاری و همکاری های مشترک با شرکت های ایرانی دانست.

ویس نیوسکی نائب رئیس اتاق بازرگانی لهستان نیز در این همایش با اشاره به روابط دیپلماتیکی 540 ساله بین دو کشور اظهار داشت: اتاق لهستان از سال 2000 با اتاق ایران قرارداد همکاری دارد و در این مدت تبادل هیات های تجاری بین دو کشور زیاد بوده است و سال گذشته یک هیات بزرگ صدنفری به ایران را داشته ایم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی لهستان با بیان اینکه اولین بار یک مهندس لهستانی در سال 1854 موفق شد از نفت برای تبدیل انرژی استفاده کند، ادامه داد: در لهستان نفت کمی داریم ولی مواد پتروشیمی این کشور بسیار با کیفیت است و همچنین در جنوب لهستان یک موزه نفت، گاز و مواد پتروشیمی داریم که برای بازدید از آن دعوت می کنم به لهستان بیایید.

در پایان این همایش پدیدار عضو هیات رئیسه فدراسیون صنعت نفت ایران با ارائه پاور پوینت به فرصت ها، توانمندی ها و ظرفیت های ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی پرداخت.

گفتنی است تجار و بازرگانان ایرانی و لهستانی در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، مواد شیمیایی و .... به بحث و مذاکره رودر رو در پایان این همایش پرداختند.

در همین رابطه